مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده:
اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات است و تحریم دشمنان را بی اثر می کند.
کد خبر: ۸۶۶۰۰۰۸
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه ریزی دقیق مسئولان است و باید مهمترین رویکرد دولتمردان می باشد.

حجت الاسلام بیگدلی افزود: اقتصاد مقاومتی الگوی اسلامی ایرانی برای مقابله با مشکلات و بهترین سیاست ممکن برای مقابله با تحریم است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای داشتن یک روند اقتصادی روبه رشد در کشور است اظهار کرد: حرکت در راستای ارتقای ملی و اصلاح سبک زندگی و استفاده حداکثری از کالاهای داخلی و رونق تولید ملی از مهمترین اهداف آن است.

بیگدلی به راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی هم اشاره کرد و گفت: مردمی کردن اقتصاد با اجرای سیاست های کلی اصل۴۴،استفاده از همه ظرفیت های دولتی و مردمی،استفاده از شرکت های دانش بنیان،توانمد کردن بخش خصوصی و خودداری از خام فروشی نفت و حرکت به سمت اقتصاد غیر نفتی از مهمترین راهکارها در این زمینه است.

وی اضافه کرد: استفاده حداکثری از کالاهای داخلی و نهراسیدن از تحریم های اقتصادی،استفاده از سیستم بانکی کشور،کاهش وابستگی به نفت،مدیریت مصرف،استفاده حداکثری از زمان و منابع،اطلاع رسانی و فرهنگ سازی خانواده ها و حرکت بر اساس برنامه و پرهیز از تغییر ناگهانی قوانین و سیاستگذاری ها از دیگر عوامل تحقق اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

بیگدلی در ادامه سخنان خود به نتایج عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در جامعه اشاره کرد و گفت: خنثی سازی توطئه های استکبار جهانی،کمک به بازاریابی دراز مدت اقتصاد کشور،افزایش تولید ثروت از طریق علم،تبدیل تهدیدهای جهانی به فرصت هایی بین المللی و جهانی برای ایران اسلامی و جلوگیری از آسیب پذیری کشور با توجه به تحریم ها علیه ایران از مهمترین نتایج اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی است.

ارسال نظرات