غرضی گفت:وقتی که دولت‎ دست مسوولان دولتی را برای تصدی‌گری‌های شرکت‎های خصوصی،دولتی و نیمه دولتی باز گذاشته نمی‌توان انتظار داشت که فساد کاهش یابد.
کد خبر: ۸۶۵۹۹۶۱
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

سید محمد غرضی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در بدنه دولت‎ها چه قبل وبعد انقلاب فساد بوده و همیشه کم کم سعی بر تنظیم قوانین و مقررات در جهت رفع فساد مالی برآمده‎اند.

وی با بیان اینکه دولت باید از انجام عملیات اجرایی منع شود افزود: با قوانین و مقررات سخت و مستحکم هم نمی‎توان فساد مالی را از بین برد، به نظر من در مدیریت کشور، دولت نباید عملیات اجرایی داشته باشد و  در صورت انجام عملیات اجرایی بایستی تحت شرایط  سایر نقاط دنیا اقدام نماید.

غرضی بیان داشت: امروز هیاتی از ایتالیا آمده در این هیات شرکت انی دیده می‎شود، در شرکت انی 30 درصد سهم سهام در اختیار دولت دارد یعنی در این کشورها که سال های متوالی از فساد اروپایی گفته می‎شود قوانین و مقررات به سمتی سوق داده شده است که دولت  30 درصد سهم داشته و 70  درصد مرتبط با بخش خصوصی است که فساد مالی را کاهش داده است.

وی با انتقاد از تصدی ‎گری ستاد دولتی خاطر نشان کرد: وقتی که دولت‎ دست مسوولان دولتی را برای تصدی‌گری‌های شرکت‎های خصوصی،دولتی و نیمه دولتی باز گذاشته نمی‌توان انتظار داشت که فساد کاهش یابد.

ارسال نظرات