نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه ظرفیت جوانان در تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده شود، گفت: خلاقیت لازمه پیروزی در عرصه اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۵۹۹۲۳
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: برای ایجاد اشتغال و آن هم اشتغالی که موثر باشد و اقشار مختلف را هم شامل شود، باید برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

وی با اشاره به اینکه اگر راهکار مناسب برای ایجاد اشتغال پیدا شود، خیلی زود می‌توان در این زمینه به نتیجه رسید، گفت: خیلی مواقع هست که ایجاد یک اشتغال نیازمند نوآوری و تحول است ولی متاسفانه برخی جوانان از آن اطلاع لازم را ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: در مقابل گاهی در کشور افرادی پیدا می‌شوند که حتی در روستاها کاری انجام می‌دهند که با ابتکار خاصی، در کل جهان شناخته می‌شوند.

ناصری افزود: به جای اینکه بنشینم و منتظر باشیم عده‌ای بیایند و برای کار ثبت نام کنند و تسهیلات دریافت کنند، باید جوانان را بر اساس ذوقی که دارند، راهنمایی کنیم.

امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه باید طرحهای اقتصادی خلاقانه به تعداد زیاد طراحی شود، گفت: اگر بتوانیم این طرحها را متناسب با ذوق و سلیقه جوانان به آنها بدهیم، می توانیم تحرک لازم را به جوانان برای فعالیت اقتصادی بدهیم.

وی بیان کرد: اگر به این وسیله بتوانیم در استان یزد 100 کارگاه یا واحد اقتصادی ایجاد کنیم و هر کدام از این واحدها 15 نفر را مشغول به کار کنند، تحرک خوبی در زمینه اشتغال در استان ایجاد شده که این نوع اشتغال تا حدود بسیار زیادی اشتغال پایدار هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان این مطلب که گلخانه‌ها در استان یزد موفق بودند، خاطرنشان کرد: اگر ما بخواهیم در اقتصاد مقاومتی پیروز شویم، همینطور که محاسبه شده که برای مثال به این تعداد روسری و اسباب و بازی و موارد مختلف دیگر نیاز داریم، باید به همین میزان هم خلاقیت داشته باشیم.

ارسال نظرات