امام جمعه بخش مرکزی یزد:

تقویت بنیه‌های معرفتی وظیفه همگان است

امام جمعه بخش مرکزی یزد با تاکید بر ضرورت ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: همه مردم باید برای تقویت بنیه‌های معرفتی یکدیگر تلاش کنند تا جامعه اصلاح شود.
کد خبر: ۸۶۵۹۹۱۰
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: آیت الله سید محمد کاظم مدرسی در نشست اعضای هیئت عاشقان ولایت یزد، با بیان اینکه بعضی از آیات قران مطالب زیادی را در خود نهفته دارند و به عنوان شاه کلیدی برای دیگر آیات قران قلمداد می‌شوند، گفت: آیه ششم سوره هود مسلمانان را به احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر فرا می‌خواند و از آنان می‌خواهد علاوه بر آنکه سعی دارند تا خود در مسیر هدایت قرار گیرند، دیگران را نیز به این راه هدایت کنند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از آیات قرآن بر مسئولیت امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرده اند، خاطر نشان کرد: مسلمانان موظف‌اند مسیر ارزش‌های اسلامی را به درستی شناسایی کرده و به دیگران نشان دهند.

عضو شورای تامین استان یزد ضرورت مسئولیت پذیری انسان‌ها نسبت به یکدیگررا یادآور شد و ادامه داد: هر انسانی نسبت به تمام انسان‌ها مسئولیت دارد، اما افراد جامعه پیرامونی در اولویت هستند.

وی با بیان اینکه باید حس مسئولیت پذیری در افراد جامعه بیشتر شود، تاکید کرد: هدایت جامعه پیرامونی باید بر اساس دلسوزی و بدون غرض‌ورزی باشد؛ باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مقاومت داشته باشیم، بدین معنا که نه با زدن و خشونت بلکه با لطافت، مهربانی و دلسوزی به این کار بپردازیم.

یزدبانو/

ارسال نظرات
آخرین اخبار