عبدالمجید فرایی در گفتگو با «بسیج»:
شاعر انقلابی و آئینی کشورمان گفت: متاسفانه مسئولان به شعر و شاعر فقط زبانی اهمیت می دهند من 63 سال است که شعر می گویم ولی هیچ بهایی داده نشده ولی همه می دانند که شاعر اگر به دنبال مال دنیا بود هرگز به دنبال شعر نمی رفت.
کد خبر: ۸۶۵۹۸۷۱
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
عبدالمجید فرایی شاعر انقلابی و آئینی کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: شعر، هنر اصیلی است که سابقه هزاران ساله دارد و لااقل بعد از اسلام در ایران نقش اساسی از لحاظ فرهنگ و فرهنگ سازی داشته است.

وی افزود: شعر چه از نظر آئینی و اجتماعی و فلسفی و دیگر مسائل تاثیر بسزایی داشته و طبعا زبان فارسی هویت خود را مدیون شعر است چرا که اگر شعرایی همچون حافظ و سعدی و دیگران نبودند معلوم نبود چه بر سر زبان و ادبیات ما می آمد.

فرایی اظهار داشت: متاسفانه مسئولان به شعر و شاعر فقط زبانی اهمیت می دهند من 63 سال است که شعر می گویم ولی هیچ بهایی داده نشده ولی همه می دانند که شاعر اگر به دنبال مال دنیا بود هرگز به دنبال شعر نمی رفت همه شاعران این را می دانند ولی این مسئولیت مدیران را کم نمی کند.

وی گفت: شاعر دلباخته شعر و ادبیات و مذهب است ومی خواهد به چارچوب ها پایبند باشد ولی بهایی به او داده نمی شود خود من به عنوان یک شاعر تا به حال نتوانسته ام حتی یک دیوان خود را به چاپ برسانم.

فرایی ادامه داد: شاعر به خاطر غیرت ادبی اش شعر می گوید ولی مسئولان فقط شعار می دهند و تنها در حرف به شعرا احترام می گذارند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری نکته سنج هستند و ارزش شعر را می دانند و به خوبی آن را دریافت می کنند و هموراه رهنمود هایی برای مسئولان دارند ولی متاسفانه گوش شنوا کم است.

این شاعر انقلابی و آئینی کشورمان در خاتمه گفت: ما شاعران با شعر گفتنمان با خدا معامله می کنیم حتی اگر هیچ کس به ما توجه نکند اگر عشق انسان الهی باشد شعر او ماندگار خواهد شد از شاعران جوان می خواهم قبل از هر چیز خدا را در نظر بگیرند تا هنگام شعر گفتن به آنها الهام شود و بدانند که کارشان چقدر اهمیت دارد و می تواند در رساندن پیام های ارزشی اسلام و انقلاب موثر باشد.

ارسال نظرات