مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش:

زنجان یکی از استان‌های موفق در اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی است

زنجان یکی از استان‌های موفق در اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی است و اجرای سوگواره احلی من العسل و سوگواره یاس نبوی اقدام خوبی در زنجان بود که باید کشوری هم اجرا شود.
کد خبر: ۸۶۵۹۶۹۳
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌و پرورش در آیین افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان گفـت: فراگیری علوم قرآنی عامل مهم و اساسی در پیشرفت درسی دانش آموزان است.

محمدرضا مسیب‌زاده افزود: دانش آموزان نباید لحظه‌ای از فراگیری دانش به‌ویژه علوم دینی و قرآنی غافل شوند.

وی اظهار داشت: طی سال‌های اخیر برنامه‌های شاخصی در وزارت آموزش و پرورش در زمینه فعالیت‌های قرآن و عترت صورت گرفته است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به طرح مبین و مدیریت برنامه یاوران نماز، برای بالغ بر پنج هزار نفر از مدیران مدارس راهنمایی سطح کشور تصریح کرد: تحقق این برنامه‌ها با همکاری سایر ارگان‌های ذیربط بوده که یکی از این برنامه‌ها اجرای طرح مبین، مدیریت برنامه یاوران نماز، برای بیش از پنج هزار نفر از مدیران مدارس راهنمایی بود که با همکاری ستاد مرکزی اقامه نماز اجرایی شد.

مسیب‌زاده خاطر نشان کرد: دانش‌آموزان با توجه به فرصت تحصیل علم و دانش که در اختیاردارند، زمینه مساعدی برای یادگیری علوم مختلف را می‌توانند داشته باشند.

وی با بیان اینکه درزمینه نماز نیز برنامه‌های خوبی برای تعمیق و توسعه فرهنگ نماز در سطح مدارس اجراشده است ادامه داد: طرح مبین، مدیریت برنامه یاوران نماز، برای بیش از پنج‌هزار نفر از مدیران مدارس راهنمایی با همکاری ستاد مرکزی اقامه نماز اجرا شد.

مسیب زاده گفت: وزارت آموزش‌وپرورش سه محور جدی را در برگزاری برنامه‌های قرآن، عترت و نماز در مدارس دنبال می‌کند و اولین وزارت خانه ای است که در پاسخ به پیام مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ وارد عمل شده است.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: با اجرای طرح نور در زمینه حفظ موضوعی قرآن کریم این وزارتخانه با جدیت وارد عمل شده است.

مسیب زاده با بیان اینکه در بخش عترت به‌طور ویژه طرح مصباح‌الهدی، امام‌شناسی را در دستور کار است، افزود: در بخش عترت به‌طور ویژه طرح مصباح‌الهدی، امام‌شناسی را در دستور کارداریم تا از این طریق با توجه به سیره ائمه اطهار (ع) الگوی سبک زندگی به دانش‌آموزان ارائه شود.

وی ادامه داد: زنجان یکی از استان‌های موفق در اجرای برنامه‌های قرآنی و فرهنگی است و اجرای سوگواره احلی من العسل و سوگواره یاس نبوی اقدام خوبی در زنجان بود که باید کشوری هم اجرا شود.

ارسال نظرات