رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن با بیان اینکه اعتکاف زمان خودسازی است گفت: اعتکاف انسان را از حاكميت‌ها، عادت‌ها و كار روزمره زندگی، آزاد می‌سازد و صفای خاصی به روح و جان می‌بخشد.
کد خبر: ۸۶۵۹۶۵۰
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین مجید الهیان در گفت‎گو با خبرنگار ما اظهار کرد: سال گذشته در 23 مسجد با حضور هزار و 612 نفر خواهر و برادر اعتکاف به خوبی و با برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی برگزار شد.

وی افزود: برگزاری طرح های فرهنگی همچون اعتکاف دارای نقاط قوت و نیز ضعف می باشد که هر ساله باید سعی شود از ضعف ها کاست و به نقاط قوت اضافه کرد تا بتوان جوانان بیشتری را جذب به فعالیت های فرهنگی کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن با اشاره به گزارشی از روند برگزاری اعتکاف در سال قبل خاطر نشان کرد: به وجود آمدن دوره ای كوتاه برای محاسبه نفس و خودسازی كه حداقل سه روز طول می‌كشد انسان را از حاكميت ها، عادت ها و كار روزمره زندگی، آزاد می‌سازد و صفای خاصی به روح و جان می‌بخشد.

دبیر ستاد اعتکاف شهرستان بروجن اذعان کرد: امسال در شهر بروجن پنج مسجد مجری طرح اعتکاف هستند که از این تعداد سه مسجد ویژه خواهران و دو مسجد ویژه برادران هستند.

حجت الاسلام الهیان گفت: پیش بینی شده است یک نفر مبلغ ویژه و 20نفر مبلغ بومی و اعزامی از قم در سه روز اعتکاف هر روز در دو نوبت به مراکز اعتکاف اعزام شوند.

وی در ادامه ضمن بیان اینکه ثبت نام از طریق سامانه ی اعتکاف به نشانی www.etekafchb.ir و ثبت نام در مساجد، شروع شده تصریح کرد: برنامه ی اعتکاف کاملا مردمی برگزار خواهد شد و ستاد اعتکاف شهرستان نظارت بر برنامه های در حال اجرا و نیز حمایت های نرم افزاری را بر عهده دارد.

ارسال نظرات