علت اصلی عدم موفقیت در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در این چند سال در کشور عدم ورود و ناسازگاری ساختار اجرایی دولت و نیز وجود قوانین دست‌و پا گیر در کشور بوده است.
کد خبر: ۸۶۵۹۵۷۸
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷




خبرگزاری بسیج مازندران، فرمانده سپاه کربلای مازندران  در مصاحبه تلفنی با اعلام اینکه فراموش نکنیم که در سال‌جاری درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، گفت: غربی‌ها دوست ندارند که کشور ما به استقلال واقعی در اقتصاد برسد به همین دلیل مانع‌تراشی می‌کنند.

سردار محمدحسین‌ بابایی درباره اقدامات انجام شده برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سپاه کربلای استان، اظهار کرد: سپاه کربلای مازندران در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران از سه سال قبل با استفاده از نیروی پایان‌ناپذیر بسیج در عرصه اقتصاد مقاومتی ورود جدی کرده است.

وی با بیان اینکه در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی قرارگاه جهاد اقتصادی سپاه کربلای مازندران فعال شد، افزود: در دو هفته بعد از تعطیلات سال جدید در جلسات متعدد برنامه‌ریزی انجام شد و اقدامات لازم در سال‌جاری در چهار بخش تبیین و تبلیغات، علمی و آموزشی، اجرایی و پیگیری و نیز سازمان‌دهی انجام می‌شود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران ادامه داد: در سال‌جاری گام‌های مناسب و برنامه‌های قابل توجهی در توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی، افزایش تولیدات و اشتغال مردم در استان اجرا می‌شود.

وی با اعلام اینکه یکی از موضوعات مهم اقتصاد مقاومتی همراه و همدل بودن دستگاه‌های اجرایی با سیاست ابلاغی رهبر معظم انقلاب است، افزود: در سه سال اخیر و پس از ابلاغ رهبری، شاهد فعالیت قابل توجهی در این ارتباط نبودیم.

بابایی گفت: علت اصلی عدم موفقیت در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در این چند سال در کشور عدم ورود و ناسازگاری ساختار اجرایی دولت و نیز وجود قوانین دست‌و پا گیر در کشور بوده است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران یادآور شد: به دلیل عدم اعتقاد به سبک اجرای اقتصاد مقاومتی، برخی‌ها در دستگاه‌های اجرایی نه تنها با اجرای این طرح همراه نبودند بلکه خواسته و یا ناخواسته سنگ‌اندازی‌هایی هم کردند.

وی با اعلام اینکه در سال‌جاری دولت در اطاعت از فرمان رهبر معظم انقلاب قصد و اقدام عملی در اجرای کار را دارد، یادآور شد: برای اجرای موفق این طرح شناسایی و رفع قوانین دست‌ و پاگیر که برای تولید داخل مانع ایجاد میکند و نیز شناسایی کارشناسان و مدیرانی که نسبت به اجرای این طرح توجیه نیستند باید در برنامه مدونی در نظر گرفته شود.

بابایی با اعلام اینکه در بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب در تبیین اجرای اقتصاد مقاومتی بحث مبارزه با فساد اقتصادی نیز مطرح شده است، اظهار کرد: ممکن است مفاسد در غالب رشوه‌خواری و نیز مفاسد نگاه به غرب در کشور مطرح باشد، غربی‌ها دوست ندارند که کشور ما به استقلال واقعی در اقتصاد برسد به همین دلیل تلاش میکنند در این راه مانع‌تراشی کنند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران بیان کرد: تشکیلات دولتی در مقام اجرایی این فرمان قبل از برپایی همایش و تشکیل جلسات طولانی، با استفاده از اطلاعات موجود نسبت به تغییر قوانین و برخورد با افرادی که مانع از اجرای این طرح میشوند، اقدام کنند.

وی خواستار به‌کارگیری ظرفیت مردمی در اجرای این طرح مهم در کشور و استان شد و تاکید کرد: برای موفقیت در اجرای اقتصاد مقاومتی باید اقدام جهادی انجام شود.

بابایی با اعلام اینکه فراموش نکنیم که در سال‌جاری درگیر جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، تصریح کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب هیچ‌گاه در جنگ با شیوه معمولی و کند اداری نمیتوان پیروز شد، بلکه در جنگ باید با روحیه جهادی به قلب دشمن بزنیم.

وی درباره قاچاق کالا به کشور که این روزها از سوی دولتی‌ها به عنوان مانع اجرای این طرح یاد می‌شود، بیان کرد: یکی از نکات آسیب‌رسان به اجرای طرح اقتصاد مقاومتی بحث قاچاق کالا است، اما نکته اینجاست که قاچاق تعاریف دارد، آیا ورود کشتی و کانتینر از چین و وارد کردن کالا انبوه قاچاق محسوب میشود.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با اشاره به اینکه ورود کالای قاچاق به صورت گسترده بی‌مسئولیتی برخی‌ها در انجام مسئولیت است، افزود: بیان قاچاق کالا به عنوان مانع اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی پاک کردن صورت مسئله است.

وی در پایان با اعلام اینکه واردات کالا در داخل کشور باید ساماندهی شود، گفت: کالای که در حد کافی در کشور وجود دارد، نباید وارد شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها