معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران:

17 هزار بی‌سواد در مازندران

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران کل آمار بی‌سواد مازندران را 17‌ هزار و 705 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد امسال باید 10 هزار نفر زیرپوشش سوادآموزی قرار گیرند.
کد خبر: ۸۶۵۹۵۶۸
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲




خبرگزاری بسیج مازندران، داوود تقی‌نیا در گردهمایی مدیران و روسای ادارات شهرستان‌ها و مناطق تابعه مازندران در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله میاندورود کل آمار بی‌سواد مازندران را 17‌ هزار و 705 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: تمام این حجم ابلاغی بی‌سواد باید توسط مدیران زیر پوشش قرار گیرند که از این تعداد امسال باید 10 هزار نفر را زیرپوشش سوادآموزی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه به مدارسی که اولیای بی‌سواد را در پوشش سوادآموزی قرار ندهند در ارزیابی‌ها 10 درصد از آنها کسر می‌شود، ادامه داد: 3 هزار و 692 نفر از اولیای بی‌سواد زیرپوشش قرار نگرفتند که مدیران مدارس باید هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان پیگیری می‌کردند.

تقی‌نیا گفت: مدیران مدارس جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی را با فرماندار شهرستان در میان گذاشته و مصوباتی را مطرح کنند که قابل پیگیری باشد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه والدین دانش‌آموزان باید با آموزش و پرورش تعامل داشته باشند، اظهار کرد: سال گذشته آموزش والدین دانش‌آموزان پایه اول انجام شد و امسال نیز در دستور کار است و امیدواریم خانواده‌ها همکاری بیشتری با آموزش و پروش داشته باشند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اینکه توجه به حقوق دانش‌آموزان اولویت نخست معلمان است، افزود: رعایت و احترام به حق و حقوق معلمان امری ضروری است، در مقابل نیز دانش‌آموزان حقوقی دارند که باید رعایت شود.

سیدعیسی میرشفیعی برگزاری آزمون مدیران در اردیبهشت‌ماه امسال خبر داد و اضافه کرد: این آزمون نهم اردیبهشت‌ماه برای مدیران، معاونان آموزشی و پرورشی برگزار می‌شود که 10 سوأل تخصصی برای معاونان آموزشی و معاونان پرورشی خارج از سرفصل طرح می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره جابربن‌حیان، یادآور شد: این جشنواره یکشنبه 29 فروردین‌ماه در آمل برگزار می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مازندرانبا تأکید بر اینکه نباید در انتصاب معاونان برخی از مدیران مدارس احساسی عمل شود، تصریح کرد: باید از نیروی جوان و فعال استفاده شود و همکاران بازنشسته برای این سمت حساس مناسب نیستند.

میرشفیعی با اشاره به هدف‌گذاری پنج ساله در آموزش و پرورش گفت: اجرای سیاست آموزشی 3 ـ 3 در دستور کار مدیران مدارس ابتدایی قرار گیرد و نگاه جدی‌تری به روش تدریس داشته باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها