برگزاری همایش تجلیل از مقام شهدای قرآنی

همایش فعالان قرآنی و تجلیل از شهدای قرآن و عترت در سنندج برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۹۴۶۸
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، دکتر عبدالسلام کریمی استاد حوزه و دانشگاه امروز در همایش فعالان قرآنی و تجلیل از شهدای قرآن و عترت و موسسات قرآنی که در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، به اهمیت قرآن در زندگی مسلمانان پرداخت و به ضرورت توجه بیش از پیش آموزش قرآن کریم در زندگی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: نتیجه و حاصل جمیع آیات و کلام وحی الهی از ابتدای آدم تا خاتم رسالت مجموعه ای از تمام آیات الهی که بر انبیاء نازل شده و بدون هیچ تغییر و تحریفی بر قلب پیامبر نازل شده است.


وی با بیان اینکه قرآن بروشور زندگی انسان هاست گفت: قرآن قبل و بعد از مرگ برای ما انسان ها دستورالعمل دارد و باید این را بدانیم که قرآن منادی مردگان نیست بلکه دستورالعملی برای بهتر زندگی کردن و ریسمانی برای رسیدن به خداوند است.


وی افزود: هر چه علم پیشرفت کند فواید قرآن بیشتر نمایان خواهد شد چون آیات آن براساس فطرت نازل شده و هیچگاه ظلمات واقعی از بین نمی روند جر بوسیله خواندن قرآن.


کریمی با اشاره به اینکه قرآن امانتی در دست بشریت است خاطرنشان کرد: قرآن کریم از زمان نزول به عنوان یک امانت بزرگ موجب روشنی‌بخش کمال انسان‌ها شده است.


وی تصریح کرد: بهترین و محکم ترین نقطه وحدت اسلامی قرآن و عترت است که اگر همه مسلمانان عالم فقط و فقط به اهل به قرآن تمسک جویند، بی تردید وحدت و اتحاد اسلامی در جهان برقرار خواهد شد و سعادت دنیوی و اخروی نصیب مسلمانان خواهد شد.


این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه هر آنچه عموم به آن نیاز داشته باشند در قرآن وجود دارد گفت: مهمترین مسئله درقرآن مربوط به تهذیب نفس است که لازم است دیدگاه و ظاهر و باطن انسانها قرآنی شود.

در پایان این همایش از 19 نفر از فعالان قرآنی استان کردستان تجلیل بعمل آمد.

ارسال نظرات