معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:
امسال 56 مسجد میزبان مراسم اعتکاف استان زنجان هستند که در صورت افزایش ثبت‌ نام کنندگان تعداد مساجد نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۸۶۵۹۳۴۷
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در جلسه هماهنگی برنامه‌های اعتکاف گفت: مراسم اعتکاف یکی از برنامه‌های معنوی است که هر سال با حضور باشکوه جوانان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام ولی‌الله مصائبی افزود: در همین زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است و جلسات مربوط با اعضای کمیته‌های عضو در ستاد برگزار شده است.

وی با بیان اینکه هر یک از کمیته‌های فعال در اعتکاف برنامه‌های مربوط به آن را انجام می‌دهند، اظهار داشت: سال گذشته 4 هزار و 875 نفر در مراسم اعتکاف استان زنجان حضور داشتند.

مصائبی افزود: تعداد مساجد میزبان اعتکاف در سال گذشته 54 باب بود.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف در سطح استان زنجان از 21 فروردین آغاز شده است، تصریح کرد: ثبت نام از علاقه‌مندان تا 30 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه ثبت نام مراسم اعتکاف به صورت اینترنتی انجام می‌شود، افزودند: هزینه ثبت نام در این مراسم معنوی 40 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان، حسینیه اعظم زنجان و اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زنجان نیز ثبت نام برای اعتکاف انجام می‌شود، تصریح کردند: در مراکز شهرستان‌ها نیز ادارات تبلیغات اسلامی مراکز ثبت‌ نام برای اعتکاف هستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان تاکید کرد: ثبت نام حضوری معتکفان از 25 فروردین‌ماه آغاز و تا 30 فروردین ادامه خواهد داشت.

مصائبی با اشاره به اینکه امسال 56 مسجد میزبان مراسم اعتکاف هستند، افزود: در صورت افزایش ثبت‌ نام کنندگان تعداد مساجد نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، شهرداری، اورژانس، آتش‌نشانی و صدا و سیما، اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله دستگاه‌های همکار در بحث اعتکاف هستند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: تشکیل حلقه‌های بصیرتی، مناجات سحر، برنامه قرآن در زلال اعتکاف، سخنرانی چهره‌های شاخص و برگزاری مراسم عزاداری برای وفات حضرت زینب(س)، تصحیح قرائت نماز معتکفان، پوشش خبری مراسم اعتکاف از جمله برنامه‌های اجرایی در مراسم اعتکاف است.

ارسال نظرات