فرمانده سپاه شهرستان سراوان و جانشين قرارگاه شهيد سجاد(ع) گفت:

ارتقاء توان رزمي نيروها و تمرين بسيج طوايف از اهداف رزمايش پيامبر اعظم(ص) است

فرمانده سپاه شهرستان سراوان و جانشين قرارگاه شهيد سجاد(ع) گفت: ارتقا توان رزمي و آمادگي نيروها و تمرين بسيج طوايف در طرح پايداري و پاسداري در جنوب شرق كشور از اهداف رزمايش پيامبر اعظم (ص) است
کد خبر: ۸۶۵۹۲۸۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶

سرهنگ پاسدار محمد پودينه روز سه شنبه در حاشيه رزمايش پيامبر اعظم(ص) در جالق شهرستان سراوان واقع در جنوب شرق سيستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگارخبر گزاری بسیج اظهار داشت: اين رزمايش حركت بسيار خوبي در راستاي ايجاد امنيت پايدار در منطقه و استفاده از ظرفيت هاي مردمي، طوايف، دسته هاي رزمي، گروهانهاي ويژه و ساير سازمانهاي رزم بسيج مانند گردان بيت المقدس و امام حسين(ع) و پايگاه هاي بسيج شهرستانهاست.
وي تصريح كرد: مرحله مقدماتي رزمايش پيامبر اعظم (ص) از 2 ماه قبل آغاز شده و در اين مدت اقداماتي براي محروميت زدايي و مردم ياري انجام شده است.
وي خاطرنشان كرد: بازسازي قنات ها و مسيرها و نيز توزيع بيش از هزار بسته كمك هاي معيشتي در بين مردم منطقه از جمله اقدامات انجام شده در مرحله مقدماتي رزمايش است.
فرمانده سپاه شهرستان سراوان و جانشين قرارگاه شهيد سجاد(ع) افزود: همچنين در اين مدت تعدادي از مساجد، حوزه هاي علميه و مدارس بازسازي شده است.
سرهنگ پودينه بيان كرد: اين رزمايش در سه مرحله برنامه ريزي شده كه 2 مرحله نخست آن شامل احداث بيمارستان صحرايي و كارهاي عمراني انجام شده و مرحله پاياني و امنيتي آن نيز هم اينك در جالق در حال اجراست.
وي ادامه داد: منطقه جالق به طور كلي به سه منطقه ويژه طايفه اي «سپاهي، رئيسي و نعمت الهي» تقسيم شده و ساير طوايف و تيره ها زير مجموعه اين سه بلوك هستند.
وي افزود: آموزش و تمرينات خاصي در اين سه منطقه به منظور انجام كارهاي امنيتي از جمله كنترل و بررسي جمعيت، انسداد معابر، گشت هاي رزمي و ساير تاكتيك هاي مورد نظر به مردم داده شده است.
رزمايش پيامبر اعظم (ص) امروز/سه شنبه/ با حضور سردار علي شادماني معاون عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح، سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه و سردار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه در جالق از توابع شهرستان سراوان واقع در 338 كيلومتري جنوب شرق زاهدان مركز سيستان و بلوچستان آغاز شده است.

ارسال نظرات