فرمانده سابق قرارگاه شرق کشور و مشاور فعلی استاندار خراسان رضوی گفت: شهید صیاد شیرازی تنها نظامی جهان است که با فاصله بسیار کوتاه و با شهادت خود به درجه سپهبدی مفتخر گردید.
کد خبر: ۸۶۵۹۲۷۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، امیر تارخ در مراسم گرامیداشت و سالگرد شهادت امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی که با حضور امامان جمعه، فرماندار، مسئولان اجرائی نظامی و انتظامی در مسجد علی بن ابی طالب(ع) مجتمع مسکونی تیپ 38 زرهی ارتش تربت جام برگزار شد، افزود: صیاد شیرازی به معنای واقعی کلمه و در عمل خداباور، ولایت مدار، مخلص و منضبط بود.

وی با بیان خاطراتی از فتوحات شهید صیاد شیرازی تصریح کرد: این شهید گرانقدر با به کارگیری تمام ظرفیت های موجود ضمن خنثی سازی همه توطئه‌های دشمن در عملیات مرصاد منافقین کوردل را رسوا کرد.

وی خاطر نشان کرد: دلاوری ها، مدیریت و درایت او در این عملیات مرصاد باعث کینه توزی منافقین نسبت به وی شد و منافقین در ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ صیاد شیرازی را از ما گرفتند.

مشاور استاندار خراسان رضوی با اشاره به خصوصیات انقلابی و اخلاقی شهید صیاد شیرازی اظهار داشت: صیاد تابع محض دستورهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بود و در شعار و عمل ذوب در ولایت بود، همه نظامیان بایستی راه و منش این اسوه  اخلاق را الگوی خود قراردهند.

وی با بیان این که شهید صیاد شیرازی معلم اخلاق، اخلاص در عمل، انضباط کاری و ایمان به هدف و کار داشت خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی از آموزش بالایی برخوردار بود و خیلی توکل به خدا داشت و از این مسیر پیروزی ها و موفقیت‌های زیادی به دست آورد.

تارخ گفت: شهید صیاد شیرازی هشت روز قبل از شهادت و در روز عید غدیرخم به درجه سرلشکری نائل آمد، شهید صیاد شیرازی تنها نظامی جهان است که با فاصله بسیار کوتاه  و با شهادت خود به درجه سپهبدی مفتخر گردید. 

در ادامه فرمانده تیپ ۳۸ زرهی تربت جام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و بویژه شهید سپهبد علی صیاد شیرازی گفت: شهید صیاد شیرازی عمر خود را وقف دین، مردم و ولایت مداری کرد.

امیر سلیمانی با اشاره به این که شهید صیاد شیرازی هم ارتشی، سپاهی، بسیجی و هم انتظامی بود بیان داشت: شهید صیاد شیرازی هر چه آموخت به آن عمل کرد و ولایت مداری را در حد اعلی رساند که فرماندهی معظم کل قوا به تابوت شهید بوسه زد و باعث افتخار ما ارتشیان شد.

فرمانده تیپ ۳۸ زرهی تربت جام در پایان مراسم گفت: امروز هر معرفت و منشی که در ارتش داریم از آثار شهید صیاد شیرازی می باشد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها