رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

ابلاغ حق الزحمه دفاتر کاریابی

‌ حق الزحمه دفاتر کاریابی در سال 95 ابلاغ شد.
کد خبر: ۸۶۵۹۲۶۷
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت : همه ساله تعرفه مربوط به حق الزحمه دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی های غیر دولتی داخلی اعم از داخلی و خارجی پس از تصویب در هیات مرکزی توسط دفتر هدایت نیروی کار و کاریابیهای وزارت تعاون کار و رفتاه اجتماعی ابلاغ میشود و کلیه ذینفعان اعم از مدیران کاریابی ها و همچنین کارجویان ملزم به رعایت مفاد آن می باشند.

رحیم امینی با اشاره به مبلغ تعرفه ها در سال 1395افزود: حق الزحمه ثبت نام به همراه مشاوره شغلی در دفاتر کاتریابی داخلی مبلغ 150000 ریال میباشد که برای کاریابی های خارجی این مبلغ 230000 ریال است .

وی درادامه اظهارداشت: البته در صورتیکه فرآیند مشاوره شغلی انجام نشود 50درصد حق الزحمه ثبت نام و مشاوره شغلی کسر خواهد شد .

امینی افزود:‌ حق الزحمه کاریابی غیردولتی داخلی بابت بکارگماری جوینده کار در داخل کشور برای قراردادهای یکساله و بیشتر حداکثر 50درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در سال 1395 است و برای قراردادهای کمتر از یکسال حق الزحمه به نسبت ماههای کارکرد محاسبه خواهد شد .

‌رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی کار اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در خصوص تعرفه حق الزحمه بکارگماری کارجویان در خارج از کشور گفت: برای قرارداد کار یکساله و بیشتر معادل حقوق پایه مورد تایید سفارت ایران در کشور هدف و برای قرارداد کار کمتر از یک سال به صورت تناسبی محاسبه و توسط وزارت به فاتر کاریابی ابلاغ می شود.

امینی در خاتمه افزود:‌ کلیه دفاتر کاریابی مکلف میباشند ابلاغیه های مزبور را در محل مناسب و در معرض دید عموم مراجعه کنندگان قرار دهند.

ارسال نظرات