مدیرکل کمیته امداد استان یزد خبر داد
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد گفت: مردم سخاوتمند استان یزد در سال گذشته ۹۳ میلیارد و ۳۵۳ میلیون ریال زکات پرداخت کردند.
کد خبر: ۸۶۵۹۲۶۵
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محسن علیزاده شورکی اظهار داشت: همانگونه که در دین اسلام، نماز وسیله ارتباط با خدای متعال است زکات نیز وسیله ارتباط با خلق خدا است که در کنار هم قرار دارند و افرادی که زکات بر آنها واجب است باید نسبت به ادای این فریضه واجب الهی اقدام کنند.

وی با تاکید بر اهمیت ترویج بیش از پیش فرهنگ زکات در جامعه خاطرنشان کرد: زکات فریضه‌ای الهی است که پرداخت آن ذخیره‌ای برای مؤمنان خواهد بود.

علیزاده شورکی با اشاره به برکات پرداخت زکات در زندگی انسان گفت: ادای این فریضه الهی، انسان را از بسیاری از گرفتاریها و مشکلات اجتماعی نجات می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد ادامه داد: این نهاد به عنوان دبیرخانه شورای زکات، جمع‌آوری و توزیع زکات مردم خداجوی را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با زکات اموال که شامل زکات واجب و مستحبی می‌شود در سال گذشته در مجموع مردم سخاوتمند استان یزد 93 میلیارد و 353 میلیون ریال زکات پرداخت کردند.

وی ادامه داد: زکات جمع‌آوری شده برای رسیدگی به امور محرومین و نیازمندان منطقه و اجرای طرحهای عام‌المنفعه شامل ساخت، توسعه و مرمت مساجد و حسینیه‌ها، حوزه علمیه و خانه عالم در مناطق محروم هزینه می‌شود.

علیزاده شورکی بیان کرد: از این میزان زکات جمع‌آوری شده مبلغی بالغ بر 77 میلیارد و 417 میلیون ریال صرف احداث پروژه‌های عام‌المنفعه و مابقی در بخش محرومین جهت تامین جهیریه، مسکن، معیشت و مواردی از این قبیل هزینه شده است.

تسنیم/

ارسال نظرات