مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه بسیج حمزه سیدالشهداء مشهد گفت: تواضع شهید صیاد شیرازی زبانزد بود و هچگاه با داشتن درجه بالای نظامی در ارتش مغرور نشد.
کد خبر: ۸۶۵۹۲۳۱
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام عابدی در هفدهمین یادواره برزگداشت یاد و خاطره  شهید سپهبد علی صیاد شیرازی که با حضور پر شور مردم بسيجي و ولايت مدار، مسئولین اداری و نيروهاي نظامي و انتظامی در مصلی الغدیر شهرستان درگز برگزار شد در خصوص زنده بودن شهدا اذعان کرد: در قرآن کریم طبق آیه "ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون" به صراحت به زنده بودن شهدا اشاره شده است و بر ما تاکید شده است که تصور نکنیم آنها مرده اند.

وی افزود: شهدا زنده اند بنابراین حس دارند و آنها در این دنیا قادر به انجام اموری هستند و بارها در طول انقلاب اسلامی در بحران‌ها به کمک مردم آمده‌اند.

حجت الاسلام عابدی شهید صیاد شیرازی را فردی متدین و بسيجي خواند و گفت: شهید علی صیاد شیرازی در خانواده ای متدین و پاك به دنیا آمده و به اعتقادات دینی خود اهمیت بسزایی قائل می شد تا جائی که در تمام جلسات کاری، صحبت‌های خود را با بسم الله الرحمن الرحیم و قرائت قرآن آغاز می کرد.

وی ادامه داد: بنی صدر  رئيس جمهوري بود كه اعتقاد مكتبي نداشت و همیشه با این کار شهید صیاد شیرازی مخالف بود؛ اما همیشه این شهید بزرگوار بر این کار مداومت می کرد و مي گفت جلسه اي كه با نام خدا شروع نشود آن جلسه روح ندارد و جلسه را ترك مي كرد.

عابدي، شهيد صياد شيرازي فردي متواضع خواند و افزود: شهيد صياد شيرازي با داشتن درجه بالا هيچ گاه مغرور نشد.

حجت الاسلام عابدی خاطر نشان کرد: در قرون اخیر هرگاه به ایران حمله شد؛ کشور قسمتی از خاکش را از دست داد؛ و تنها در جنگ تحمیلی بود که کشور حتی يك وجب از خاکش را از دست نداد.

وی شهيد صياد را فردي ولایت پذير خواند و گفت: شهيد صياد ولايت را درك كرده بود ولي امر مسلميني كه پوتين، رئیس جمهور روسیه بعد ديدار از دیدارش با ایشان در توصيفشان به چهار خصوصيت ايشان اشاره مي كند كه در دنيا بي نظير است، رهبري كه دروغ نمي گويد، حرف هايش تكراري نيست، نظريه هايش علمي است و آخر اينكه ايده هايش جهانيست.


ارسال نظرات
پر بیننده ها