دادستان عمومی و انقلاب تهران خبر داد
دادستان عمومی و انقلاب تهران ضمن قابل توجه دانستن آمار رانندگی حین مستی و شرب خمر، تعداد پرونده‌های رانندگی در حال مستی در شهر تهران در سال گذشته را دو هزار و ۹۰۰ فقره اعلام کرد.
کد خبر: ۸۶۵۹۱۹۷
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، عباس جعفری دولت‌آبادی در نخستین جلسه‌ شورای معاونان دادستانی تهران به برخی رویدادهای سیاسی، امنیتی و قضایی مهم سال گذشته اشاره کرد و با اعلام این‌که سال 1394 برای جمهوری اسلامی ایران سالی امن و توام به آرامش بود، اظهار داشت: با وجود نا آرامی‌های موجود در برخی کشورهای همسایه مانند عراق و دیگر کشورهای عربی از جمله لبنان، سوریه و یمن، کشور سالی آرام و ایمن را پشت سر گذاشت و منازعات موجود در کشورهای همسایه، امنیت جمهوری اسلامی ایران را تحت‌الشعاع قرار نداد.

وی مهم‌ترین دستاورد قضایی سال گذشته را اجرای قانون آیین دادرسی کیفری جدید اعلام کرد که تحولی بزرگ در رسیدگی‌های کیفری محسوب می‌شود.

دادستان تهران همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری را اتفاق سیاسی مهم سال گذشته ارزیابی کرد.

دولت آبادی سپس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مصونیت فرهنگی، تاکید کرد که این موضوع باید مورد توجه مسوولان در برنامه‌ریزی‌های سال جاری قرار گیرد.

وی در توجه دادستانی تهران به این موضوع اظهار داشت: طی بازدیدهایی که از دو دادسرای ارشاد و راهور انجام شد، با آمار قابل توجه رانندگی حین مستی و شرب خمر مواجه بودیم که نیازمند تحلیل، بررسی و اتخاذ تدابیر مناسب است.

دادستان تهران آمار پرونده‌های رانندگی در حال مستی در شهر تهران در سال گذشته را دو هزار و 900 فقره اعلام کرد و ضمن هشدار خواندن این آمار، از سرپرستان نواحی خواست ضمن اتخاذ تدابیر مدیریتی همراه با برنامه‌ریزی، در مقابله با این گونه جرایم اقدام کنند.

دولت‌آبادی به سیاست مبارزه با فساد اقتصادی اشاره کرد و رصد پرونده‌های مرتبط با جرایم اقتصادی توسط سرپرستان نواحی را ضروری خواند.

جعفری دولت آبادی بازدید نوروزی دادستان از نواحی دادسرا را یکی از اقدامات سال جدید نسبت به سال‌های گذشته دانست و با اشاره به مفید بودن ارتباط مستقیم دادستان با قضات و مراجعین و سرکشی به نواحی دادسرا، پیش‌بینی کرد که بازدیدهای سرزده ادامه یابد.

دادستان تهران هم‌چنین از برگزاری جلسات نوبه‌ای با سرپرستان و قضات نواحی خبر داد و با اعلام این که اولین جلسه‌ در این راستا برای دادسرای ناحیه‌ی هفت و دادسرای حمایت از انفال و ثروت‌های عمومی برنامه‌ریزی شده است، در توجیه علت برگزاری چنین جلساتی اظهار نمود: این جلسات می‌تواند به کارشناسی بهتر و مدیریت بهینه منجر شود و زمینه را برای سنجش و ارزیابی دادسراها به منظور تقسیم بهتر نیروی قضایی و اداری فراهم سازد.

جعفری دولت آبادی برنامه دیگر دادستانی تهران در سال جاری که ادامه‌ اقدامات دادستانی در سال گذشته است را تغییر و تحول مدیریت‌ها اعلام کرد و از مولفه‌های مدیریت مطلوب را حضور موثر سرپرست ناحیه در دادسرا خواند و اظهار داشت: تهران شهر بزرگی است و ما این تجربه را داشته‌ایم که هر جا سرپرست دادسرا حضور موثر و مستمر داشته، موفق شده است.

دادستان تهران پیشگیری از وقوع جرم را اولویت دوم دادسرا پس از مقابله با جرایم مهم خواند و اظهار کرد: اقدامات پیشگیرانه باید مورد توجه سرپرستان قرار گیرد تا موجب کاهش پرونده‌های وارده به دادسراها شود.

جعفری دولت آبادی سیاست دیگر دادسرا در سال جاری را نظارت مستمر خواند و با تصریح به اینکه موضوع نظارت و ارزیابی قضات از قبل نیز مورد توجه دادستانی تهران بوده؛ به گونه‌ای که با تصویب رییس قوه قضاییه ساختار مستقلی برای این امر در دادسرای عمومی تهران پیش‌بینی شده است، اعلام داشت: نظارت در سال جاری باید پر رنگ شود و در این راستا، رفتار و نحوه رسیدگی قضات مورد توجه قرار گیرد.

دادستان تهران به دیگر سیاست‌ها و برنامه‌های دادستانی تهران برای سال جاری اشاره کرد که اهم آن‌ها شامل مدیریت خلاقانه و شجاعانه، افزایش ملاقات مردمی دادستان و معاونین وی، کاهش موجودی شعب تحقیق و واحدهای اجرای احکام کیفری، مختومه نمودن پرونده‌های قدیمی و ایجاد دایره‌ی نظارت بر متهمان بازداشت موقت و تشکیل دایره نظارت بر متهمان و محکومان مواد مخدر در دادسرای عمومی تهران بود.

وی با اشاره به اقدام موفق دادستانی و پلیس تهران در دستگیری سارقان طی سال گذشته، اعلام کرد: این برنامه تاثیر زیادی در کاهش جرم سرقت در تهران داشته و لذا لازم است در خصوص دیگر جرایم مهم مورد توجه قرار گیرد.

جعفری دولت آبادی هم‌چنین به ضرورت ارتقاء وضعیت آموزشی قضات از طریق استمرار برگزاری دوره‌های آموزشی و افزایش شمار این دوره‌ها، تشویق نیروها به عنوان یکی از مولفه‌های مدیریت خلاق و بررسی تحلیلی آمار جرایم دادسرا اشاره نمود و این موارد را از جمله برنامه‌های دادسرای عمومی تهران در سال جاری اعلام کرد.

در این جلسه هم‌چنین از خدمات مجید یوسفی معاون اول دادسرای تهران قدردانی به عمل آمد و ضمن تودیع نامبرده، رضا نجفی سرپرست فعلی ناحیه‌ی 22 دادسرای تهران را با حفظ سمت به عنوان سرپرست معاونت اول دادسرای عمومی تهران اعلام کرد.
ارسال نظرات