حمید
گفتگو با مجری اقتصاد مقاومتی در ایلام/
زوج مجری طرح اقتصادی مقاومتی گفتند: اشتغال و کمک به تولیدات داخلی کشور مهمتر از سود شخصی است.
کد خبر: ۸۶۵۹۱۰۵
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حیدر جستجو مجری طرح اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: نوع طرح اقتصاد مقاومتی که در آن آغاز بکار کرده ام مرغ بومی است که سطح تولید یا پرورش در هر دوره بالغ بر 200 عدد تخم مرغ در روز و 1 تن گوشت سفید در طول این مدت است.

وی ادامه داد: میزان سود خالص سالانه هفت میلیون تومان در سال است که برای دو نفر به صورت مستقیم و به صورت غیر مستقیم برای چهار نفر اشتغال زایی شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح مرغ بومی پانزده میلیون تومان از بسیج سازندگی وام دریافت کرده است؛ اظهار کرد: من بعلت مقطع تحصیلی سیکل و نداشتن حرفه ای جز نقاشی ساختمان که آن هم با رکود بازار مسکن به تعطیلی شغلم بر خورد توانایی کار دیگری نداشتم.

حیدر جستجو افزود: با کمک بسیج سازندگی استان ایلام توانستم کلیه امورات پرورش مرغ بومی را برعهده بگیرم و فقط از توان دامپزشکی برای موفقیت بیشتر استفاده کردم.

این مجری پرورش مرغ بومی تصریح کرد: از قبل به پرورش دام و ماکیان عاقمند بودم و همیشه مطالبی را جهت پرورش آنها مطالعه می کردم تا اینکه با دریافت تسهیلات بسیج سازندگی این طرح را اجرایی کردم و از پسماند میوه فروش ها جهت کاهش مصرف دان ابتکار عمل نشان دادم.

وی در پاسخ به بازار فروش تولیدات این طرح بیان داشت: با توجه به اینکه محل مصرف محصولات(تخم مرغ و گوشت سفید ارگانیک) در خود استان مهیا بوه به نحوی که مردم ایلام گرایش ویژه ای به مصرف این محصولات محلی را دارند، این مهم با کمبود تولید موجه است لذا فروش محصولات به آسانی و بلکه در مواردی به صورت پیش فروش انجام می شود.

حیدر جستجو گفت: همسرم به شکل تصیف ناپذیری در اجرای طرح یاری رسانده است، همسرم هم بصورت مادی هم به صورت معنوی تا جای که بارها می گوید اگر سود نداشت مهم نیست مهم اشتغال کمک به تولید جامعه است.

فاطمه حسینی همسر این مجری طرح اقتصاد مقاومتی در گفتگو با خبرگزاری بسیج، عنوان کرد: سطح تحصیلات ضعیفی دارم اما علاقه به کارهای پژوهشی در خصوص ماکیان مرا به سمت این شغل سوق داد.

وی افزود: در سنوات گذشته جهت اجرای این طرح به سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کردم اما به دلیل عدم توانایی در تامین فضای مناسب برابر دستورالعمل آن سازمان نیز عدم توانایی در اخذ مجوزات لازم از ادامه کار منصرف شدم.

فاطمه حسینی بیان کرد: در سال 94 با مشاهده بنر های تبلیغاتی سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام به این سازمان مراجعه و بعد از مشاوره با کارشناسان در کمترین زمان ممکن بروکراسی اداری تسهیلات را اخذ و این طرح زود بازده اقتصاد مقاومتی را اجرا نمودم.

وی در آخر با تشکر از بسیج سازندگی در حمایت همه جانبه در اجرای این طرح اظهار کرد: در حال حاضر روزانه 200 عدد تخم مرغ و در پایان هر دوره یک تن گوشت سفید ارگانیک به بازار عرضه می کنیم.

ارسال نظرات