خبرگزاری بسیج: عنوان نخستین شهيد مدافع حرم ارتش جمهوري اسلامي ايران، به نام جوان بسيجي پاكدشتي ثبت شد.
کد خبر: ۸۶۵۹۰۵۰
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۷

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی سپاه پاکدشت ؛ شهيد بسيجي ستوان دوم محسن قوطاسلو از تکاوران تیپ۶۵ نوحد ارتش جمهوری اسلامی ایران معروف به كلاه سبزها روز گذشته به همراه همرزمانش در ماموریت مستشاری در استان حلب سوریه گرفتار کمین نیروهای تکفیری شدند و به عنوان نخستین نيروي اعزامي از ارتش به شهادت رسید.

وي جزو اولين نيروهايي بود كه توسط ارتش برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) عازم سوریه شده بود.

محسن قوطاسلو كه در حين شهادت 25سال بيشتر نداشت داراي مدرك ليسانس مديريت دفاعي از دانشگاه افسري امام علي نزاجا ارتش بود.

وي همچنین فرماندهي پايگاه مقاومت بسيج حضرت بقية الله حوزه 2امام حسن مجتبي(ع) سپاه پاكدشت را بر عهده داشت.

اين شهيد مدافع حرم كه ساكن شهرك شهيد نامجو(2000واحدي) شهرستان پاكدشت است، داراي مسئوليت هاي ديگري همچون فرماندهي گروه هاي ناصحين و صالحين و نيز بسيج دانش آموزي در پايگاه هاي مقاومت پاكدشت بوده است.

اولین عملیات فرامرزی ارتش ایران بعد از 57

 این برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامي در سال 1357 است که ارتش ایران در عملیات فرامرزی مشارکت می کند، قبل از سال 1357 نیز ارتش ایران با اعزام نیرو به کشور عمان با مخالفان مسلح در منطقه زفار عمان مقابله کرد.

لازم به ذکر است که ارتش جمهوری اسلامی ایران تقریبا از دو هفته پیش حضور رسمی خود را در درگیری های سوریه آغاز کرده است.

گفتني است اين دومين شهيد مدافع حرم از شهرستان شهيد پرور پاكدشت است كه در این  هفته به شهادت رسيده است، چهارشنبه گذشته نيز بسيجي ابوالفضل راه‌چمني از اين شهرستان به خيل شهداي مدافع حرم پيوست.

روابط عمومی سپاه پاکدشت نیز با تبریک و تسلیت شهادت دلاورد مرد بسيجي شهيد محسن قوطاسلو به محضر حضرت ولی‏عصر(عج)، مقام معظم رهبری و خانواده این شهید گرانقدر، از اقشار و آحاد مختلف مردم و نیروهای مسلح برای شرکت در مراسم یادبود این شهید فداکار دعوت به عمل مي آورد.

 

ارسال نظرات