خبرهای داغ:
شهردار اهواز گفت: شرکت‌های آلاینده‌ در اهواز از پرداخت عوارض فراری هستند.
کد خبر: ۸۶۵۹۰۱۷
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، سید خلف موسوی امروز با اشاره به مشکلات شهرداری این شهر اظهار کرد: آغاز فعالیتم در شهرداری با دوره رکود اقتصادی در کشور همراه شد، به گونه‌ای که دولت به دنبال کنترل تورم بود و این امر پیامدهایی را نیز در پی داشت.

وی با بیان اینکه رکود و مشکلات اقتصادی امکان انجام برخی برنامه‌ها و فعالیت‌های عمرانی را با مشکل مواجه کرد، افزود: این مشکل باعث شد که اثر آن در ساخت‌وسازهای مردمی نیز تجربه شود، از این‌رو اکثر کارهای مربوط به ساخت‌‌وساز نیز رها شد.

شهردار اهواز با اشاره به اینکه دولت اعتبارات مربوط به خود را می‌دهد ولی اکثر اعتبارات شهرداری از درآمدهای مردمی حاصل می‌شود، اظهار کرد: اعتبارات اختصاص یافته در بخش زیرگذر و رو گذر هزینه شد و انجام کامل آن عملیاتی نشد و به‌حال خود ماند که باید گفت اعتبارات عمرانی در این شهر کفاف انجام کار را نمی‌دهد.

موسوی با بیان اینکه استاندار خوزستان نیز به پیشرفت و توسعه کارها در سطح شهر توجه دارد ولی به‌دلیل مشکلات مالی توان حمایت ندارد، تصریح کرد: انتظارات برای انجام کارها باید به اندازه اعتبار و امکانات باشد و نمی‌توان همیشه از یک مدیر انتظار داشت تا فراتر از امکانات خود کار کند.

وی با بیان اینکه شهرداری باید کسب درآمد کند تا امکانات را توسعه دهد، گفت: از سال 92 کل تعهدات به عمل آمده صورت گرفت و 100 درصد انجام شد و در زمان رکود نیز با دعوت از سرمایه‌گذاران، ایجاد طرح‌های تشویقی و دعوت از بنیادها برای انجام کار، از تلاش غافل نشدیم.

موسوی اضافه کرد: انتظارات از شهرداری بالاست و قرار نیست که رفع تمام مشکلات در سه سال قابل انجام باشد، همچنین اعتبارات موجود در پروژه‌های بزرگی مانند چهار شیر، جوادالائمه، خلیج فارس، ولایت، زیرگذر شریعتی، جاده‌های ساحلی، ساخت هفت فرهنگسرا، چمن ورزشی، ساختمان شهرداری و... هزینه شد.

وی با اشاره به انجام سالانه دو میلیون متر آسفالت در شهر اهواز، ادامه داد: مشکل ما در قانون ارزش افزوده است، سالانه در حوزه اهواز یک‌میلیون بشکه نفت تولید می‌شود و هر فروش آن مشمول پرداخت مالیات است.

موسوی اضافه کرد: انتظار می‌رود نمایندگان جدید و راه یافته به مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان پیگیر موضوع مالیات ارزش افزوده باشند، زیرا در استان مالیات ارزش افزوده عملیاتی نیست و هر شرکتی به روشی به‌دنبال خارج شدن از لیست پرداخت است.

شهردار اهواز با بیان اینکه کوتاه‌ترین دیوار از آن شهرداری این شهر است، گفت: شرکت‌هایی که با فعالیت‌ها و کار خود در حال تولید آلاینده‌ها هستند، با وارد کردن فشار به برخی از مسئولان سعی در خارج کردن نامشان از این لیست دارند.

موسوی با بیان اینکه برای ساختن کلانشهر اهواز همه باید متحد شوند و توسعه و پیشرفت این شهر به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: هیچ ساختن و توسعه‌ای نباید به نام یک شخص تمام شود، همه باید در این کار سهیم باشند ولی از مسئول و مجری مربوطه برای پیشرفت و انجام کار حمایت شود.

وی با بیان اینکه عدم حمایت برخی از افراد در شهرداری برای توسعه شهری اهواز به‌دلیل دلخوری‌های نسبت به من است، افزود: همه باید برای رسیدن اهواز به جایگاه خود به فکر آن باشند نه اینکه تفکر، کندن از شهرداری را در سر داشته باشند.

موسوی با بیان اینکه نقد یک جانبه نمی‌تواند باعث پیشرفت و موفقیت در کارها شود، گفت: تخریب‌هایی که در فضای مجازی بر ضد شهرداری صورت می‌گیرد جفا در حق مردم این شهر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها