هنرمندان بسیجی تقویت كننده هنر انقلابی هستند

مسئول كانون بسیج هنرمندان زرندیه گفت: هنر انقلاب، تمام ویژگی‌های انسانی و عاطفی موجود در جامعه را در درون خود متجلی کرده و از موثرترین و درخشان‌ترین هنرها است و هنرمندان بسیجی تقویت كننده هنر انقلابی هستند.
کد خبر: ۸۶۵۹۰۱۴
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، احمد جوانمرد در دیدار هنرمندان شهرستان زرندیه با امام جمعه این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیت‌های شهید آوینی در عرصه هنر اظهار داشت: شهید آوینی انقلاب را در محدوده جغرافیای ایران تعریف نکرد بلکه آن را به اندازه تمامی جهان می‌دانست و در جغرافیای اندیشه‌اش به دنبال گسترش پیام انقلاب بود.

وی افزود: شهید آوینی با درک پیام انقلاب اسلامی حامل این پیام ارزشی برای جهانیان بود و مقام‌معظم رهبری عنوان سید شهیدان اهل قلم را به وی دادند چراکه هنر واقعی این شهید ترجمه واقعی هیهات من الذله بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: مهمترین هنر انقلاب اسلامی به کاربردن هنر در راستای ارزش‌ها و بنیان‌های دینی است چراکه با وجود تبلیغات دشمنان، هنرمندان در مسیر حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی وظیفه خطیری را بر عهده دارند.

جوانمرد ادامه داد: هنرمندان متعهد و متخصص سرمایه‌های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و با یاری خداوند متعال هنرمندان متعهد و بسیجی همواره نقش خود را در پیشبرد اهداف و آرمان‌های انقلاب به خوبی ایفا کرده‌اند.

وی افزود: هنرمند بسیجی هنرمندی است که ارزش‌های انقلاب اسلامی را بشناسد و در مسیر این ارزش‌ها هنر خود را نشان دهد و به وسیله ذوق و هنر خود این ارزش‌ها را به مردم معرفی کند، امیدواریم با ایجاد تعامل و همدلی میان دستگاه‌های فرهنگی بتوان با بهره‌گیری از توان و ظرفیت اصحاب فرهنگ و هنر قدم‌های موثری در این راستا برداشت.

مسئول كانون بسیج هنرمندان زرندیه تصریح کرد: هنر انقلاب، تمام ویژگی‌های انسانی و عاطفی موجود در جامعه را در درون خود متجلی کرده و از موثرترین و درخشان‌ترین هنرها است و هنرمندان بسیجی تقویت كننده هنر انقلابی هستند.

جوانمرد با اشاره به بن مایه‌های هنر دفاع مقدس گفت: هنر دفاع مقدس را آمیخته ای از حرفه و احساس بوده که می‌بایست جلوه‌های هنر دفاع مقدس را باید به معنای حقیقی كلمه درک كرد تا بدین وسیله ضمن بهره‌مندی از این زیبایی‌ها با آئینه تمام نمای معرفت و حكمت آشنا شد، روح هنر دفاع مقدس در ذات و وجود بسیاری از هنرمندان آن دوران و دوران معاصر نقش بسته است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار