خبرهای داغ:
مسئول ستاد اعتکاف استان همدان مطرح کرد
مسئول ستاد اعتکاف استان همدان گفت: امسال برای برگزاری مراسم اعتکاف 117 مسجد در سراسر استان در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود 18 الی 20 هزار نفر از علاقمندان برای ثبت نام جهت شرکت در اعتکاف اقدام کنند.
کد خبر: ۸۶۵۸۹۷۹
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، مهدی صلواتیان با بیان اینکه مساجد استان امسال آماده پذیرایی از 20 هزار معتکف هستند، اظهار داشت: با آغاز ماه رجب و نزدیک شدن به ایام مبارک اعتکاف ثبت نام از علاقمندان جهت شرکت در مراسم ازروزهای 28 فروردین ماه در مساجد جامع سطح استان آغاز شده و تا 31 فروردین نیز ادامه دارد.

وی افزود: امسال برای برگزاری مراسم اعتکاف 117 مسجد در سراسر استان در نظر گرفته شده و پیش بینی می شود 18 الی 20 هزار نفر از علاقمندان برای ثبت نام جهت شرکت در اعتکاف اقدام کنند.

وی با اظهار نگرانی از آماده نبودن زیرساخت برخی مساجد استان گفت: برخی مساجد همانند مسجد جامع همدان به دلیل اقدامات عمرانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارای زیر ساخت‌های مناسبی نبوده و به دلیل عدم اتمام کار تا آغاز اعتکاف، بخشی از ظرفیت این مسجد بلا استفاده مانده و عملا با کاهش هزار نفری از ظرفیت موجود مواجه هستیم .

مسئول ستاد اعتکاف استان همدان با تشریح برنامه‌های در نظر گرفته شده ابراز کرد: در ایام البیض امسال برنامه‌هایی چون اصلاح نماز،آموزش احکام، پاسخ به شبهات، فرقه شناسی ،مهدویت ،سبک زندگی اسلامی، افزایش جمعیت ،اقتصاد مقاومتی و تفسیر در نظر گرفته شده است.

وی درباره محصولات فرهنگی ارائه شده در مراسم امسال نیز خاطر نشان کرد: در این بخش نیز با کمبود بودجه مواجه هستیم که امیدواریم با رایزنی‌های صورت گرفته با استانداری و برخی نهاد ها، اعتبار لازم جهت تهیه محصولات فرهنگی تامین شود.

صلواتیان با اشاره به رشد 10 الی 15 درصدی ثبت نام معتکفین نسبت به سال گذشته یادآور شد: پیش بینی می‌شود همانند سالهای گذشته 75 درصد ظرفیت اعتکاف را خواهران و 25 درصد را برداران به خود اختصاص دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات