مسئول بسیج ورزشکاران استان همدان با تأکید بر ورود کارشناسان برای اجرای اقتصاد مقاومتی در حوزه ورزش گفت: عملي شدن اقتصاد مقاومتي در ورزش باعث زنده شدن غرور ملي مي شود.
کد خبر: ۸۶۵۸۹۶۱
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳
به گزارش خبرگزاري بسيج ،مهدی بابایی مسئول بسيج ورزشكاران استان همدان با تأکید بر اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: این مسئله باید در تمام فعالیت‌های بخش‌ دولتی، خصوصی و مردمی مطرح شود و مسائل مربوط به آن بخش به بحث و بررسی گذاشته شود تا هر یک از بخش‌ها به تناسب فعالیت خود در این مسئله وارد شده و از ظرفیت‌های خود در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در بعضی از این موارد باید کارشناسان امر وارد شده و نسبت به تهیه نقشه راه و چشم‌انداز آن در بحث اقتصاد مقاومتی اقدام کنند تا دیدگاهی واحد، درست و واقعی از اقتصاد مقاومتی در آن به وجود آید که یکی از این موارد ورزش است.

مسئول بسیج ورزشکاران استان همدان گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی که مدتی است از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده، یک برنامه راهبردی و لازمه برنامه‌های اقتصادی نظام است و حرکت در مسیر آن باعث رشد و توانمندی کشور است.

وی افزود: در بحث ورزش که یک مسئله فراگیر در جامعه است از زوایای گوناگونی می‌توان به این امر پرداخت که یکی از زوایای آن بحث سلامت جسمی و روحی است.

بابایی با بیان اینکه در بحث سلامت روحی و جسمی این مسئله ثابت شده که ورزش یک مسئله پیشگیری کننده در حوزه سلامت است، بیان داشت: پیشگیری یک دهم و در بعضی موارد نیز کمتر از یک دهم هزینه درمان را برای شخص و نظام سلامت کشور دارد.

وی با تأکید بر اینکه در مسئله روانی نیز ورزش یک نقش تعیین‌کننده دارد با اشاره به بعد فردی تصریح کرد: اگر فردی ورزش کند از روحیه و نشاط بالایی برخوردار شده و در کنار افزایش توان جسمی، از روحیه مقاوم‌تری نسبت به دیگران نیز برخوردار می‌شود.

مسئول بسیج ورزشکاران استان همدان ابراز داشت: در بعد اجتماعی نیز اگر قهرمانی مدالی را به دست آورد بالا رفتن غرور ملی، روحیه اجتماعی و نشاط مردم را به همراه دارد.

وی ادامه داد: از دیگر زوایای آن تجهیزات و اقلام ورزشی است که می‌توان با حمایت‌های دولتی نسبت به تولید با کیفیت آن در داخل اشتغالزایی کرده و از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

بابایی با اشاره به گردش مالی در ورزش گفت: در زمینه نیز می‌توان به موضوعات مختلفی از قبیل خصوصی‌سازی باشگاه‌های بزرگ و دولتی در سطح کشور؛ تربیت و آموزش کادر مربیگری و بکارگیری آنها در تیم‌های باشگاهی و ملی، وصول مالیات از افراد و ورزشکارانی که سطح درآمد آنان بالا است، کنترل هزینه‌های باشگاه‌های دولتی، خارج کردن باشگاه‌های دولتی از مدل مدیریت هزینه و تبدیل آن به مدیریت درآمد و هزینه اشاره کرد.

وی اظهار داشت: جذب افراد خیر و نیکوکار برای کمک به گسترش اماکن ورزشی نیز از دیگر موارد ورزشی است که نمونه بارز آن ساخت 3 هزار سوله رزمی صالحین در سطح کشور با همت سازمان بسیج مستضعفین که با کمترین هزینه در سال جاری به بهره‌برداری رسید.

مسئول بسیج ورزشکاران استان همدان با اشاره به تهیه برنامه تشویقی برای جذب بخش خصوصی در راستای پشتیبانی مالی از تیم‌های ورزشی خاطرنشان کرد: موضوعات زیادی در حوزه ورزش وجود دارد که باید با بررسی و کار کارشناسی احصاء شود و در اختیار جامعه ورزش قرار گیرد تا نسبت به اجرای آن اقدام شود.
ارسال نظرات