عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با "بسیج":
محبی با اشاره به اینکه مسکن مهر مورد تاکید خاص رهبر انقلاب است افزود: به همین دلیل باید این طرح تمام شود؛ با گذشت 3 سال از عمر دولت یازدهم هنوز طرح جامعی برای مسکن ارائه نشد؛ بهتر است دولت انتقادش نسبت به مسکن مهر مطابق با علم و دلسوزی و طرحی برای گفتن داشته باشد.
کد خبر: ۸۶۵۸۷۶۶
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
محمد ابراهیم محبی نماینده مردم سنقز و کلیایی و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به محاسن مسکن مهر اظهار داشت: هر دولتی صرف نظر از دیدگاههای خود باید تعهدات دولت قبل را به اتمام برساند.
وی افزود: دولت ها متعلق به نظام و مردمند تا زمانی که در حفظ اصول اعتقادی و قانونی کار کنند مورد احترامند؛ هر چند امروز جریانی حاکم بر دولت است که مسکن مهر را زیر سوال می برد اما همین مسکن مهر یکی از نقاط قوت نظام است.
عضو کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: از محاسن مسکن مهر طرح کلانی است که در کل کشور جهت توازن بخشی در راستای ایجاد عدالت و تعادل در جامعه  اجرا شد .
محبی با بیان اینکه به دنبال تصویب بودجه در قانون مجلس هستیم افزود: توسعه پایدار باید متوازن و برای کل کشور باشد، به طور مثال تبصره بیستم ماده 180در راستای توازن بخشی و عدالت محوری قوانین است لذا مسکن مهر این حسن را دارد که به اقشار کم درآمد و دهک های پایین و به خصوص نسل های جوان را تحت پوشش قرار دهد.
وی گفت: 20 تا 100هزار واحد مسکن مهر بادی تحویل داده شود که در بهترین حالت 10 درصد اختلالات فنی و کاری وجود داشته باشد به همین دلیل در تسویه حساب های طرح های عمرانی از قدیم الایام بوده حتی قبل از انقلاب وقتی طرحی تحویل داده می شد یک درصد را به عنوان تضمین کسب برای تحویل نهایی نگه داشته و هیچ زمان طرح ها را کامل تحویل نمی دهند به همین دلیل شاید نقاط ضعفی داشته و جاهایی مسکن مهر جانمایی خوبی نشده باشد .
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه متقاضی برای مسکن مهر وجود دارد ولی واحد برا ی تحویل نیست افزود: با شدت نیاز جامعه به مسکن؛ دولت طرحی در قالب مسکن مهر داده که اضافی آمده به هر جهت این نقطه ضعف نیست؛ مسکن مهر یک ارزش کاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران و دولت های نهم و دهم بوده و دولت یازدهم تعهد کرد که پیگیر است.
محبی با بیان اینکه وزیر مسکن و شهرسازی  بارها تعهدکرد که مسکن مهر را به اتمام برساند خاطرنشان کرد: ممکن است از لحاظ ساختاری وزیر مسکن و شهرسازی موافق این طرح نباشد اما دولت متعهد به تمام این طرح است.
  نماینده مردم سنقز در مجلس تصریح کرد: آقای رئیس جمهور متعهد به اتمام مسکن مهر شد و بهره برداران مسکن مهر و آحاد جامعه به خصوص جوانان تاکید به اتمام مسکن مهر دارند.
محبی با اشاره به اینکه مسکن مهر مورد تاکید خاص رهبرانقلاب است  افزود: به همین دلیل باید این طرح تمام شود؛ با گذشت 3 سال از عمر دولت یازدهم هنوز طرح جامعی برای مسکن  ارائه نشد؛ بهتر است دولت انتقادش  نسبت به مسکن مهر مطابق با علم و دلسوزی و طرحی برای گفتن داشته باشد.

ارسال نظرات