حجت الاسلام احمد درخشان اعتکاف را یکی از سنت های حسنه دین مبین اسلام دانست و افزود مراسم اعتکاف باید به دور از تشریفات برگزار شود.
کد خبر: ۸۶۵۸۷۲۹
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰




به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان دیر؛ حجت الاسلام احمد درخشان اعتکاف را یکی از سنت های حسنه دین مبین اسلام دانست و اظهار داشت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سنت حسنه اعتکاف رنگ و بوی بهتری گرفت و اکنون نیز مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است همچنین ائمه اطهار(ع) در روایات متعددی بر اهمیت اعتکاف و انجام اعمال آن بویژه روزه گرفتن، شب زنده داری تاکید داشته اند.

وی با بیان اینکه اعتکاف اردوی موقتی برای خودسازی انسان است، افزود: معتکفان به دور از مشغله های دنیوی برای تزکیه روح و نفس خود تلاش می کنند و از این منظر، اعتکاف در واقع یک نوع پالایش روح است که طی آن انسان پله های رشد و معنویت را طی و انسان را به سمت خداپرستی، پاکی و اخلاق نیکو دعوت می کند.

وی افزود: تمام سعی و تلاش مدیران و دست اندرکاران برگزاری مراسم اعتکاف باید به گونه ای باشد که مراسم اعتکاف به دور از تشریفات برگزار شود تا دل های معتکفین متوجه خدا باشد.

حجت الاسلام درخشان با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال جلوگیری کردن از حضور مردم به ویژه جوانان در عرصه های فرهنگی و مذهبی هستند، ابراز داشت: امروزه آسیب های فرهنگی جوانان جامعه را بیشتر از سایر اقشار در بر می گیرد لذا حضور گسترده جوانان در این اردوی کوتاه مدت با تقویت اخلاص و معنویت آنان همراه می شود.

/انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها