خبرهای داغ:
نخستین روز از جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت با رونمایی از کتاب « زنان همیشه» که به بررسی سیمای مادران و همسران شهدا در شعر فارسی می‌پردازد آغاز شد.
کد خبر: ۸۶۵۸۷۲۱
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
نخستین روز از جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت با رونمایی از کتاب « زنان همیشه» که به بررسی سیمای مادران و همسران شهدا در شعر فارسی می‌پردازد، آغاز شد.

در این برنامه که در حرم شاهچراغ (ع) برگزار شد، سردار خداداد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس اظهار داشت: جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت به طور همزمان در تمام مراکز استان‌ها و برخی از شهرستان‌ها با حضور مادران و همسران شهدا برگزار شد.

وی گفت: هدف این جشنواره تجلیل از اسوه‌های مقاومت و زنان شاخص فعال در عرصه فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس است که به مناسبت ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) صورت می‌گیرد.

سردار ابراهیمی افزود: آنچه امروز دغدغه مقام معظم رهبری و همه دلسوزان نظام و فرهنگ انقلاب است، بهره‌گیری از مادران و همسران شهدا برای زنده نگه داشتن یاد شهداست چراکه با رفتن اینان گنجینه‌های کشف نشده خاطرات و میراث دفاع مقدس به فراموشی سپرده می‌شود.

در این مراسم از کتاب «زنان همیشه» که به موضوع سیمای زنان و مادران شهدا در سیمای شعر فارسی پرداخته است، رونمایی شد. این کتاب اثر ساجده تقی‌زاده است و از میان 700 عنوان شعری که در 7 دوره شعر دفاع مقدس مطرح شده بود، 50 عنوان برگزیده در این کتاب آمده است.

اشعاری که در این کتاب گردآوری شده بیشتر از اشعار شاعران استان فارس چون پروانه نجاتی، فاطمه قائدی، ساجده تقی‌زاده، رضا علی اکبری، محمد مرادی، علی مرادی، ایوب پرندآور و غیره بوده است.

این کتاب با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چاپ شده است که کار گردآوری و انتخاب اشعار 9 ماه به طول انجامیده است.

به گزارش تسنیم رونمایی از  تابلو آینه کاری با موضوع دفاع مقدس توسط دانشجوی معماری دانشگاه هنر شیراز که به موزه دفاع مقدس استان فارس تقدیم شده است، از دیگر برنامه‌های شاخص این هفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها