استاندار خراسان رضوی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) برای تکمیل بیمارستان 320 تختخوابی هاشمی نژاد مشهد و ساخت بیمارستان در مناطق حاشیه ای شهر در این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۸۷۲۰
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی علیرضا رشیدیان در حاشیه افتتاح این مرکز، با بیان اینکه در بازدیدی که ایام نوروز از بیمارستان قائم(عج) صورت گرفت بر لزوم بهسازی و تکمیل پروژه در دست ساخت در قالب کلینیک ویژه و توسعه اورژانس بیمارستان تاکیداتی صورت گرفت.

وی افزود: در همین راستا با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی مشهد طرح توسعه در قالب اضافه شدن 240 متر به فضا و پنج اتاق معاینه؛ در اسرع وقت تکمیل و به بهره برداری رسید.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به کمبود دو هزار تخت بیمارستانی نسبت به سرانه جمعیت استان، تصریح کرد: روز گذشته تفاهم نامه همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) برای تکمیل بیمارستان 320 تختخوابی هاشمی نژاد مشهد و ساخت بیمارستان در مناطق حاشیه ای شهر در این حوزه صورت گرفت.

رشیدیان از توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در تمام مناطق استان در قالب طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: بهره برداری از بیمارستان حشمتیه سبزوار و مراکز درمانی با امکان بستری در شهرستان های داورزن و خوشاب، ساخت چندین خانه بهداشت روستایی و اجرای بیمه سلامت از اقدامات دولت تدبیروامید در زمینه بهداشت و درمان است.

وی تصریح کرد: پروژه های بیمارستانی شامل  32 تختخوابی باخرز، تخصصی کودکان اکبر مشهد، 26 تختخوابی فریمان، زایشگاه های بیمارستان های هاشمی نژاد، امام رضا(ع)، دکتر شریعتی مشهد، ولیعصر(عج) بردسکن، حضرت ابوالفضل کاشمر، موسی بن جعفر(ع) قوچان، امام خمینی(ره) درگز، ثامن الائمه(ع) چناران، امام حسن مجتبی(ع) کلات، 22 بهمن خواف و  لقمان حکیم سرخس از جمله مواردی است که از سوی دانشگاه علوم پزشکی در استان در حال ساخت است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: توسعه اورژانس بیمارستان های طالقانی و شهید کامیاب مشهد، ساخت کلینیک های ویژه زکریا، طالقانی، بیمارستان شهید هاشمی نژاد، منطقه سیدی و  بیمارستان شریعتی مشهد از دیگر پروژه های در حال پیگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.
رشیدیان اظهار داشت: کلینیک های ویژه در شهرستان های گلبهار، تایباد، خواف، سرخس، قوچان و کاشمر نیز دردستورکار قرار دارد.

وی به معرفی طرح های توسعه در قالب ایجاد بخش های تخصصی بیمارستانی پرداخت و خاطرنشان کرد: بخش تشخیص درمانی سرطان در بیمارستان های امام رضا(ع)، کودکان اکبر، امید، هاشمی نژاد و شریعتی مشهد و موسی بن جعفر(ع) قوچان از جمله این طرح ها است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، نیشابور و گناباد نیز پروژه های در دست ساخت وجود دارد، اظهار داشت: افتتاح شش مرکز بهداشتی- درمانی توسط خیران در حاشیه شهر نیشابور از جمله این طرح ها است.

رشیدیان با اشاره به اینکه در سال 94 مجموعا 22 خانه بهداشت روستایی و مرکز بهداشت شهری توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره برداری رسیده است، ادامه داد: اعتبار این پروژه ها معادل یک میلیارد و 700 میلیون تومان بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با تداوم سیاست های دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت در سال" اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" زمینه ارائه خدمات مطلوب به شهروندان فراهم شده و طبق فرموده مقام معظم رهبری به جز درد بیمار ، خانواده ها با مشکلات دیگری دست به گریبان نباشند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها