خبرهای داغ:
مربی نمونه شجره طیبه صالحین از عربخانه نهبندان:

یکنواختی و تعامل نداشتن افراد در حلقه صالحین، آسیب است

حجت الاسلام سنجری گفت: دادن وعده وعیدهای بی جا، وقت نشناسی سرگروه، توجه نکردن به کرامت انسانی،تک روی سرگروه، یکنواختی در بیان و تعامل نداشتن افراداز مهمترین آسیب ها در حلقه صالحین است.
کد خبر: ۸۶۵۸۶۶۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، برآن شدیم تا برای آشنایی و معرفی پایگاه های موفق در قالب یک سلسه گفتگوها به سراغ بسیجیان مسئول در سراسر استان برویم.

خودتان را معرفی کنید؟

نورالله سنجری روحانی مستقر در دهستان عربخانه از توابع شهرستان نهبندان هستم تحصیلات اینجانب سطح 2حوزه می باشد و از سال 1365 با بسیج مستضعفین همراه بوده ام. از سال 1389 به عنوان سرگروه در خدمت متربیان عزیز و از 1391 به عنوان مربی در خدمت سر گروه های شجره طیبه صالحین هستم . حدود 20 سال است که به امر تبلیغ مشغول می باشم. دوره های متعدد تبلیغی را گذرانده ام. مربی عقیدتی، مربی صالحین و سخنران مجالس ملی ـ مذهبی، هیئات منتظران موعود و مناسبت های مختلف نیز می باشم.

حلقه سرگروههای صالحین را معرفی کنید؟

تربیت انسان مومن، بصیر، مجاهد، فعال، انقلابی و دارای موضع از اهداف اصلی و اساسی شجره طیبه صالحین است.سنت بسیار با برکت اجتماع در مساجد را باید همچنان نگاه داشت.

امام خامنه ای (حفظه الله) فرموردند "جوان ها مسجد را کلاس درس و صحنه رزم بدانند وبه مساجد رو کنند".

حلقه سرگروه های صالحین به نام سرداران شهید عربخانه ماهی دو مرتبه در آستانه امام زاده سیدالحسین(ع) و مسجد صاحب الزمان (عج) با حضور سر گروه های پایگاههای مقاومت منطقه برگزار می شود.

فعالیت ها، اقدامات و ابتکارات حلقه صالحین چیست؟

اهم فعالیت های حلقه ها: گزارش دهی سرگروه ها از نحوه تشکیل حلقات صالحین در پایگاهها، پاسخ به سوالات و شبهات مطرح شده وتاکید بر تشکیل منظم حلقه ها و نظارت بر کار حلقه ها، شناخت موقعیت متربیان و برطرف کردن نیاز آنان، رعایت اخلاص در عمل و تقوی، تلاش در جهت رشد و تعالی متربیان، تقویت باورهای دینی مذهبی ، ایجاد همدلی و صمیمیت بین سرگروها و متربیان، تبادل اطلاعات وهمفکری استفاده از تجربیات یکدیگر را می توان برشمرد.

فعالیت های قرآنی: تشویق متربیان در کلاسهای حفظ، روخوانی، روان خوانی، تفسیر و مفاهیم قرآن در مساجد و شروع جلسات با تلاوت قرآن، سخنان رهبری و وصیت نامه شهید است.

فعالیت های سازندگی: تشکیل گروه های جهادی 7 روزه و یک روزه برای خدمت به محرومین را برای بسیجیان داشتیم.

اقصادمقاومتی: برگزاری جلسات با موضوع اقتصاد مقاومتی و تاکید بر مدیریت مصرف، پرهیز از اسراف، استفاده از تولیدات داخلی، ممنوعیت افراط و تفریط، قناعت و ساده زیستی، تشویق والدین، سرگروه ها و متربیان به کارآفرینی و ترویج فرهنگ اقتصاد مقاومتی از مهم ترین برنامه ها در این حوزه بوده است.

علمی : تشویق به تحصیل و استفاده از نشریات، کتب و اساتید مجرب را در دستور کار داشتیم.

ورزشی: برگزاری برنامه های ورزشی در بین سرگروهها از جمله والیبال، فوتبال و ورزش های بومی محلی اجرایی شده است.

خدمت رسانی: کمک به خانواده معظم شهدا وجانبازانو مشاوره دادن به متربیان است.

مهمترین آسیب ها و دستاورد حلقه صالحین چیست؟

آسیب ها: دادن وعده وعیدهای بی جا، وقت نشناسی سرگروه، توجه نکردن به کرامت انسانی، تک روی سرگروه ، یکنواختی در بیان و تعامل نداشتن افرادرا می توان نام برد.

دستا وردها : افزایش نشاط و جذابیت معنوی در حلقه ها، حضور در حوزه های علمی، ترویج ازدواج آسان، حضور چشم گیر در مساجد برای نماز جماعت، جلسات ملی مذهبی و جمع آوری ماهواره و آشنایی با شبکه های اجتماعی است.

انتهای پیام/ 14165

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار