معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان:

اجرای طرح « یک کلاس یک حامی » در زنجان

کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، طرح « یک کلاس یک حامی » در زنجان اجرا می کند.
کد خبر: ۸۶۵۸۶۳۹
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: این نهاد با هدف آشنایی دانش آموزان با فرهنگ انفاق و احسان طرحهای مختلفی را اجرا می کند.

رضا حسنلو زنجان افزود: طرح « یک کلاس یک حامی » با همکاری آموزش و پرورش اجرا می شود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان اظهار کرد: در قالب این طرح دانش آموزان یک کلاس درس حمایت حداقل یک یتیم یا یک فرزند زیرپوشش طرح محسنین را به عهده می گیرند.

حسنلو خاطرنشان کرد: در قالب اجرای این طرح دانش آموزان یک کلاس درسی به صورت دسته جمعی کفالت یک نفر را قبول کرده و ماهیانه مبلغی را به وی کمک می کنند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته طرح « یک کلاس یک حامی » در تعدادی از مدارس استان اجرا شد، گفت: در قالب همین طرح 16 حامی کفالت 16 یتیم را عهده دار شدند.

وی با اشاره به اینکه از محل اجرای طرح «یک کلاس یک حامی» 14 حامی نیز در قالب طرح محسنین جذب شد، افزود: این حامیان نیز کفالت 14 فرزند زیرپوشش طرح محسنین را قبول کردند.

حسنلو خاطرنشان کرد: در مجموع سال گذشته از محل اجرای طرح «یک کلاس یک حامی» 30 حامی در قالب طرحهای محسنین و اکرام ایتام جذب شد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه امسال نیز طرح «یک کلاس یک حامی» در مدارس استان اجرا خواهد شد، گفت: آموزش و پرورش در نظام تعلیم و تربیت در بحث آموزش انفاق، احسان و آموزه های دینی یکی از ارکان مهم به شمار می رود.

حسنلو با ابراز خرسندی از اینکه آموزش و پرورش استان زنجان در زمینه نهادینه کردن فرهنگ نوع دوستی فعالیت مطلوبی دارد، گفت: با همکاری این اداره کل طرح های آموزشی و تربیتی کمیته امداد به نحو مطلوبی اجرا شده است.

هم اکنون 22 هزار و 233 خانوار با 40 هزار و 380 نفر جمعیت تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان قرار دارند.

این تعداد افراد از خدمات کمک معیشت، فرهنگی، درمان، تسهیلات اشتغال و دیگر کمک ها بهره مند می شوند.

از 22 هزار و 233 خانوار 13 هزار و 636 خانوار دارای سرپرست زن و یک هزار و 669 نفر ایتام، تعدادی نیز خانواده های زندانی نیازمند، بیماران صعب العلاج و خاص هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار