خبرگزاری بسیج: رئیس کمیسون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در نشست امروز این شورا، گفت: حمایت از نیروهای پاکدست، سالم و تلاشگر شهرداری تبریز وظیفه شورا و شهرداری است.
کد خبر: ۸۶۵۸۵۹۱
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، علیرضا نوای باغبان به عنوان سخنران پیش از دستور این نشست، اظهار امیدواری کرد: مجموعه شورا و شهرداری در سال جدید تلاشهای خدمتگزارانه خود را افزایش داده و روال فعالیت پر تلاش خود را ادامه دهد.

وی ادعا کرد: سالی قابل اعتنا را در حوزه شورا و شهرداری پشت سر گذاشتیم و سالی سخت و پرکاری را نیز در پیش رو داریم.

باغبان با بیان اینکه امسال در راستای فرمایش رهبر فرزانه انقلاب با محوریت مسائل اقتصادی آغاز شده، افزود: برجسته سازی اقتصاد مقاومتی در سال جدید به حق و بجا بوده چراکه محور مسائل کشور، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است.

رئیس کمیسیون شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید به اینکه توجه به فرمایش های رهبری در دستورکار مسئولان دولتی است، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری هم در این راستا باید انجام وظیفه کرده و سهم شورا و شهرداری را در محور های مختلف اقتصاد مقاومتی معین و مشخص کند.

باغبان با بیان اینکه شورا باید با نگاه به تجربیات گذشته، بعد نظارتی خود را تقویت کند، گفت: وظیفه اصلی ما تقویت بعد شورا و نظارت دقیق بر عملکرد شهرداری است که این نظارت باید با مکانیزم و سازو کار صورت گیرد ولی در حال حاضر در چهارچوب شورا مکانیزم و ساز و کار مشخصی برای نظارت تعریف نشده است.

علیرضا نوای باغبان اظهار داشت: سال گذشته در شهرداری سه هزار پروانه صادر شده است و باید با تعریف سازو کار، این پروانه ها در اختیار شورا قرار داده شود که این عملکرد مهم شهرداری را مورد بررسی و نظارت قرار دهیم.

وی با طرح این سوال که شورای شهر چه ابزاری برای نظارت دارد، اظهار داشت: قانون این ابزار را تعریف نکرده است چراکه اگر بخواهیم نظارت کنیم باید ساز و کار و سیستم تعریف شود.

علیرضا نوای باغبان با اشاره به قضایای اخیر شورای شهر تبریز، تصریح کرد: نمی توانیم بی تفاوت از کنار قضایا عبور کنیم، در چند ماه گذشته حرف و حدیث هایی مطرح شده است ولی نباید با بزرگنمایی، مسئله را ضرب در صفر یا دو یا صد کنیم.

وی افزود: باید عبرت بگیریم و ببینیم ضعف شورا و شهرداری کجاست و نباید اجازه دهیم تکرار شود.

باغبان با تاکید بر اینکه مردم از ما شورای پر کاری را انتظار دارند، اظهار داشت: شورای شهر و شهرداری باید هرشش ماه یکبار به مردم گزارش هزینه و بودجه شهر را به صورت شفاف اعلام و گزارش کند.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر ضرورت عدم بکار گیری نیرو های خارج از شهرداری، گفت: ضروری و لازم است که اعضای شورا در عزل و نصب دخالت نکنند و از شهردار می خواهم عزل و نصب را بر اساس سوابق، تخصص و صلاحیت انجام دهند.

ارسال نظرات