عضو کارگروه فرهنگی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه در گفتگو با"بسیج"
عضو کارگروه فرهنگی مجمع عالی بسیج تربت حیدریه بیان داشت: امسال 50 مسجد در تربت حیدریه و رشتخوار آماده برگزاری مراسم اعتکاف است.
کد خبر: ۸۶۵۸۵۶۴
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
حجت الاسلام محمدعلی فاطمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: مراسم معنوی اعتکاف از روز پنج شنبه دوم اردیبهشت ماه همزمان با سالروز ولادت حضرت علی (ع) آغاز می شود و متقاضیان حضور در این مراسم می توانند از امروز به محلهای تعیین شده مراجعه کنند.

وی اذعان کرد: چهار مسجد در سطح شهر تربت حیدریه شامل؛ مسجد جامع، مهدیه در میدان شهدا، مسجد امام خمینی(ره) واقع در جنب بی بی حسنیه و مسجد امام حسن مجتبی(ع) در رضا شهر با ظرفیت حدود دو هزار نفر پذیرای خواهران و برادران معتکف خواهد بود، لذا با توجه به محدودیت مکانی برای خواهران در مسجد جامع که سقف آن ۵۰۰ نفر می باشد، در صورت تکمیل ظرفیت این مکان، مابقی خواهران به مسجد مهدیه و سایر مسجدها مراجعه کنند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر در اعتکاف حضور یافتند، افزود: امسال پیش بینی می کنیم بالغ بر ۴ هزار نفر در سطح شهرستانهای تربت حیدریه و رشتخوار در مراسم معنوی اعتکاف حضور یابند.

فاطمیان اقامه نماز‌های پنج‌گانه به جماعت، دعا و مناجات، پرسش و پاسخ دینی، تشکیل حلقه‌های معرفتی، محفل انس با قرآن، مدیحه‌سرایی و عزاداری و …را بخشی از برنامه های اعتکاف در مساجد و حسینیه ها عنوان کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه اهمیت و جایگاه اعتکاف را بسیار ارزشمند دانست و افزود: ایام البیض فرصت مقتنمی است تا انسانها مراحل رشد و رسیدن به کمال و بندگی خداوند را در مسیری هموارتر طی کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها