خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان از تشکیل سه کمیته فرعی در ستاد برگزاری اعتکاف این شهرستان خبر داد و گفت: کمیته امنیتی، فرهنگی و پشتیبانی و مالی کار برگزاری هرچه بهتر اعتکاف سال جاری را برعهده دارند.
کد خبر: ۸۶۵۸۵۳۹
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام سید محمد حسینیان در نخستین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی اعتکاف دامغان در محل دفتر خود ضمن بیان اینکه باید تلاش شود زمینه ورود جوانان را در این حرکت مقدس و با ارزش دینی و معنوی فراهم کنیم، ابراز داشت: اعتکاف باهدف تهذیب نفس و راز و نیاز بندگان خدا برگزار می شود و مومنان نیز در مدت سه روز حضور خود در این حرکت مقدس و باارزش به راز و نیاز با خدا می پردازند .

وی اضافه کرد: پرچمداران عرصه فرهنگی باید برگزار کنندگان اعتکاف باشند و برای برگزاری این حرکت مقدس و با ارزش معنوی برنامه ریزی خوب داشته باشند .

امام جمعه دامغان همچنین از تشکیل سه کمیته فرعی در ستاد برگزاری اعتکاف شهرستان خبر داد و گفت: کمیته امنیتی، فرهنگی و پشتیبانی و مالی، سه کمیته اصلی زیر مجموعه ستاد برگزاری اعتکاف در شهرستان دامغان است که کار تامین امنیت و برگزاری هرچه بهتر اعتکاف را برعهده دارند لیکن امیدواریم با هماهنگی و برگزاری خوب اعتکاف همه ما از این حرکت و کار مقدس و باارزش بهره مند شده و در این عمل خیر سهیم و شریک باشیم.

حسینیان بابیان اینکه اعتکاف یک سنت نبوی و محمدی و حجی کوچک است، افزود: مسئولان در تهیه همه امکانات برای معتکفان از جان مایه بگذارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۰۰ شهروند دامغانی در این شهرستان متعکف می شوند، گفت: علاقه مندان شرکت در اعتکاف می توانند از ۲۲ فروردین ماه جاری با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه خواهران و برداران دامغان ثبت نام کنند .

حجت الاسلام حسین صبوری اضافه کرد: سال گذشته ۹ مسجد شهری و روستایی شهرستان دامغان میزبان اعتکاف بودند که ۸۶۳ نفر از برادران و خواهران دامغانی در آن شرکت داشتند همچنین در این مراسم ۶۴ نفر از خواهران و ۳۲ نفر از بردران در چهار مسجد روستایی شهرستان متکعف شدند .

وی از اعزام روحانیان به محل های برگزاری اعتکاف با هدف بیان مسائل شرعی شامل تصحیح قرائت نماز متعکفان و تشکیل حلقه های معرفت و اجرای طرح زلال معرفت به مساجد برگزاری اعتکاف در دامغان اعزام شدند، گفت: یکی از عوامل کاهش سال گذشته شرکت کنندگان در آیین روحانی و معنوی اعتکاف برگزاری همزمان اعتکاف با امتحانات دانش آموزان بود که امسال این مشکل وجود ندارد و امیدواریم جوانان از این حرکت مقدس و با ارزش به خوبی استقبال کنند .

در این جلسه هریک از اعضاء دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را در هرچه بهتر برگزار شدن اعتکاف امسال ارائه دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها