فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام: هنرمندان باید امروز با استفاده از ظرفیت‌های کنونی در زمینه تولید آثار فاخر تلاش و زمینه گسترش هنر اسلامی را فراهم کنند.
کد خبر: ۸۶۵۸۴۳۴
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ سردار سید صادق حسینی، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، در همايش بزرگداشت سالروز شهادت شهيد آويني و هفته هنر انقلاب اسلامی و روز بسیج هنرمندان، اظهار کرد: وانتقال پیام‌ها و بیان مطالب از سوي هنرمندان با زبان هنر تاثيرگذاري بيشتري خواهد داشت.

وی عنوان كرد : شهید آوینی انسانی اهل ذوق و سلیقه، وارسته، متعهد و یک انسان هنرمند بوده است و ايشان دانش‌آموخته مکتب انقلاب اسلامی بود که بعد از پیروی انقلاب اسلامی احیاگر هنر اسلامی و تأثیرگذار بود و در بخش سینمایی، دارای اندیشه، فکر و هدف بود.

سردارحسيني، ابراز داشت: شهید آوینی، هنر نوین سینمایی را در پرتو ارزش‌هاي ديني و آرمان‌های انقلاب اسلامی احیا کرد و مردم ایشان را با مجموعه روایت فتح می‌شناسند که ادبیاتی شیوا و قوی در این مجموعه ارائه نمودند و خود پایه‌گذار یک ارزش بوده است.

وي، بیان کرد: شهید آوینی، نگذاشت که ارزش‌ها و هویت‌هایی 8 سال دفاع مقدس در دل خاک‌ریزها باقی بماند و با حداقل امکانات در قاب تلویزیون، بخشی از هنر هنرمندان واقعی را که درصحنه کارزار واقعی از کشور و میهن اسلامی دفاع و حماسه خلق کردند را به نمایش درآورد.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام ، بابیان اینکه بزرگانی چون آوینی اندیشه ، فکر و فرهنگ خود را برای ما به یادگار گذاشته‌اند که در راستای ترویج روح عدالت‌خواهی در جامعه بوده است، گفت: همه ما امروز به‌ویژه قشر هنرمندان وظیفه‌داریم که فکر و اندیشه این بزرگان را زنده نگاه‌داریم و از ابزارها و ظرفیت‌های موجود در این راستا بیشتر استفاده نماییم.

وي، بابیان اینکه دفاع از کشور اسلامی بعد از دوران دفاع مقدس درصحنه های دیگر ادامه داشته است، افزود: امروز به یمن خون شهدا و تلاش همه مدافعان انقلاب اسلامی، زندگی عادی در کشور ایران اسلامی در سایه امنیت جریان دارد و این ماحصل خون کسانی است که وجود خود را تقدیم دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی کردند.

سردار حسینی، با اشاره به اینکه امروز وظیفه ماست که فکر و اندیشه آنان را به جوانان انتقال دهیم، افزود: حضرت زینب(س) همه واقعیت‌های صحنه کربلا و روز عاشورا به ذهن سپرد و با هنرمندی تمام آن را بیان کرد و هنرمندانه توانست فرهنگ عاشورا و واقعیت‌های کربلا را انتقال دهد و امروز فرهنگ عاشورایی به یمن حضور ایشان در واقعه کربلاست.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، تصریح کرد: هنرمندان باید امروز با استفاده از ظرفیت‌های کنونی در زمینه تولید آثار فاخر تلاش و زمینه گسترش هنر اسلامی را فراهم کنند که زبان و ابزار هنر، بهترین شیوه انتقال فرهنگ و ارزش‌های اسلامی است.

سردار حسینی، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر بر فرهنگ و هنر، ارزش‌های اسلامی، اتحاد و همدلی، اقتصاد مقاومتی و توجه به معیشت مردم تأکید کرده‌اند که هنرمندان در این زمینه با خلق آثار فاخر، مسئولت سنگینی بر عهده دارند، تا بتوانند پیام را به جامعه هدف انتقال دهند.

وی، اظهار کرد: دشمن همواره تلاش کرده است که به کشور اسلامی ایران را با فشار، تهدید و تحریم ضربه واردکند ولی با اتحاد و همدلی و هم‌زبانی مردم و مسئولان، توطئه‌های آنان خنثی‌شده کرده و همواره در برابر ایران اسلامی خوار و ذلیل‌شده است.

سردار حسینی ، بیان کرد: درحالی‌که بر اساس اعلام مسئولان دولت بیش از 50 درصد واحدهای تولیدی کشور تعطیل بوده و یا نیمه فعال هستند، می‌توان در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از همین ظرفیت واحدهای تعطیل استفاده کرده و دوباره شروع به کار کنند و چرخ اقتصادی کشور به حرکت درآید.

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلامدر پايان اظهارات خود بابیان اینکه توان دفاعی و موشکی ایران اسلامی به‌هیچ‌وجه قابل‌مذاکره نیست، تصريح کرد: تحت هیچ شرایطی تسلیم برجام دیگری نخواهیم شد و پیام شهدا ایستادگی و مقاومت برای دفاع از ارزش‌ها و منافع ملی است و ما باید یکپارچه و یک‌صدا از کشور اسلامی دفاع کنیم و در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان هیچ‌وقت تسلیم نخواهیم شد.


ارسال نظرات
آخرین اخبار