خبرهای داغ:
رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: نماز باید پیشرو فعالیت‌های فرهنگی در جامعه باشد چراکه نماز امری بوده که فعالیت جامعه را به سمت رشد سوق می دهد و راه رسیدن به سلامت معنوی، اقتصادی و اجتماعی در جامعه نماز است.
کد خبر: ۸۶۵۸۳۷۹
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌‌حلم امروز در نشست با معاون استاندار همدان با بیان اینکه کلید واژه فعالیت های ستاد اقامه نماز پیام مقام معظم رهبری بوده است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مورد نماز می فرمایند که موثرترین راه برای کاهش آسیب های اجتماعی نماز است.

وی افزود: نماز باید پیشرو فعالیت‌های فرهنگی در جامعه باشد چراکه نماز امری بوده که فعالیت جامعه را به سمت رشد سوق می دهد وراه رسیدن به سلامت معنوی، اقتصادی و اجتماعی در جامعه نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با اشاره به اینکه جامعه باید نمازی شود، افزود: دست یابی به این مهم در گرو نمازخوان کردن افراد جامعه و ترویج فرهنگ نماز در بین افراد بوده است.

حسنی‌حلم با بیان اینکه استان همدان جزو استان‌های پیشرو در بحث ستاد اقامه نماز است، گفت: فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان همدان بر سه محور فرهنگی، آموزشی و نظارت و ارزیابی قرار دارد که وضعیت نماز در مدارس استان همدان مطلوب بوده است.

وی اضافه کرد: وضعیت نماز در اماکن تفریحی و گردشگری استان همدان مطلوب است به طوری که در ایام گردشگری سال از اردیبهشت ماه تا پایان شهریور ماه در ۲۷ پارک استان همدان نماز جماعت برگزار می شود که از این لحاظ در کشور نمونه هستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با بیان اینکه در ۱۹ پارک شهر همدان در ایام گردشگری برنامه برپایی نماز جماعت وجود دارد، گفت: شهرداری همدان در این زمینه همکاری خوبی را داشته است و با همکاری سایر دستگاه مانند سازمان تبلیغات اسلامی و سپاه این برنامه به نحو مطلوب برگزار می شود.

حسنی حلم با بیان اینکه ستاد اقامه نماز استان همدان در بحث فضای مجازی نیز یکی از ستادهای فعال به شمار می رود، اظهار داشت: اجرای طرح سلامت معنوی در ۶ بیمارستان استان همدان در سال گذشته و اجرای طرح خانواده مطهر با محوریت گفتمان های نمازی با خانواده ها در راستای معرفت افزایی و رفع شبهات و برگزاری کلاس های آموزشی از دیگر برنامه ها و اقدامت ستاد اقامه نماز استان همدان است.

وی با اشاره به اینکه طرح «نیک» برای نمازیاوران کوچک در مهد کودک ها برگزار می شود، افزود: برپایی طرح نمازیاوران برای دانش آموزان و آموزش و پرورش و اجرای طرح تربیت مربی کودک برای مربیان بهزیستی و آموزش و پرورش از جمله برنامه های دیگر در حوزه نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان با تاکید بر اینکه با همکاری نیروی انتظامی برگزاری نماز ظهر عاشورا وضعیت مطلوبی پیدا کرده است، ابراز داشت: ستاد اقامه نماز استان همدان در پیگیری اقامه نماز در ایام نوروز جزو استان های برتر شد.

حسنی حلم در ادامه سخنان خود بیان داشت: موافقت‌نامه‌ای بین سپاه و ستاد اقامه نماز بسته شد که بر اساس آن طرح «ترنم نسیم نوروزی» در نوروز امسال در ۱۳ استان مسافرپذیر کشور از جمله استان همدان برگزار شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات