یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

نباید بنزین بی کبفیت وارداتی گران شود

قاسم رستم‎پور با بیان اینکه کیفیت بنزین وارداتی پایین بوده و افزایش قیمت مبنایی ندارد افزود: در سایر کشورها خدمات جانبی از جمله کاربرد افزودنی‎هایی در سوخت وجود دارد تا اینگونه بر کیفیت سوخت بیفزایند و لذا در اینگونه جایگاه‎های سوخت، قیمت بنزین نیز افزوده شده است.
کد خبر: ۸۶۵۸۳۲۹
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۴

قاسم رستم‎پور کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت:  برندسازی بنزین یک طرح کلی بوده که در کشورهای مختلف جهان با نام‎هایی همچون شل، توتال و... وجود دارد و برندینگ بنزین در افزایش نرخ بنزین موثر بوده و در آمریکا درجایگاه سوخت شل، هات داگ رایگان ارائه می‏‎دهند.

وی با بیان اینکه کیفیت بنزین وارداتی پایین است و نباید گران شود، گفت: در سایر کشورها خدمات جانبی از جمله کاربرد افزودنی‎هایی در سوخت وجود دارد  تا اینگونه بر کیفیت سوخت بیفزایند و لذا در اینگونه جایگاه‎های سوخت، قیمت بنزین نیز افزوده شده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: در کشور ما  فقط شرکت پالایش و پخش فرآورده نفتی متصدی جایگاه سوخت است و در  بسیاری از جاها از جمله شهرک غرب تهران  یا در بسیاری از شهرهای کوچک  یک جایگاه سوخت دیده می‎شود این در حالی است که در سایر کشورها برندهای مختلفی وجود دارد تا خدمات بهتری را ارائه دهند.

وی گفت: از یک سو دولت در نظر دارد تا حداقل مجوز 200جایگاه سوخت را برای  شرکت توتال و شل در نظر بگیرد که بر اساس کیفیت بنزین قیمت بالاتری ارائه دهد و از طرف دیگر یارانه به بنزین داخلی تعلق می‎گیرد پس این رقابت بی اساس و منجر به بروز  قیمت متفاوت با قیمت داخلی خواهد شد و ضربه زننده به برند تولید داخلی محسوب می‎گردد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار