ظهره‌وند در گفتگو با «بسیج»:

حضور ناتو در خلیج فارس شیطنت امریکایی‎هاست

سفیر اسبق ایران در کابل گفت: حضور ناتو در خلیج فارس در واقع یک نوع شیطنت امریکایی‎هاست برای درگیر کردن سایر اعضای ناتو که قاعدتا کشورهای اروپایی هستند.
کد خبر: ۸۶۵۸۳۲۱
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
ابوالفضل ظهره‌وند سفیر اسبق ایران در کابل در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات اخیر جان کری وزیر امور خارجه امریکا در کنفرانس خبری منامه اظهار داشت: اظهارات جان کری در منامه در واقع دور تازه‎ای از  تحرکات امریکایی‎ها در موضوع دامن زدن به ایران هراسی و فشار بر جمهوری اسلامی ایران است.

ظهره‌وند عنوان کرد: حضور ناتو در خلیج فارس درواقع یک نوع شیطنت امریکایی‎هاست برای درگیر کردن سایر اعضای ناتو که قاعدتا کشورهای اروپایی هستند؛ به این علت که استراتژی جدید امریکایی‎ها بعد از شکست‎ها در عراق و افغانستان این را حکم کرده که از ظرفیت‎های دیگران حتی الامکان از ظرفیت کشورهای منطقه و مساعدین خود در ناتو استفاده کند.

وی با بیان اینکه امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس به دلایل ساخت نظام سیاسی آن  اساسا برون زاست گفت: امریکا، انگلیس و یا فرانسه به نوعی در تولید امنیت این کشورها نقش  و سهم دارند اما اینکه امریکایی‎ها به طور مستقیم ناتو را درگیر مسائل خود کنند برای رسیدن به اهداف هژمونیک و سلطه‌طلبانه خود در منطقه است.

سفیر اسبق ایران در کابل با بیان اینکه امریکایی‎ها دنبال گرفتن امتیازهای مورد نظر خود در موضوع برجام هستند گفت: توافق نامه برجام را بایستی یک فرآیندی بدانیم که شاید آغاز آن با توافق بر روی فعالیت‎های هسته‎ای بوده اما امریکایی‎ها آنطور که خود اظهار کرده‎اند انتظاراتی دیگری را دارند که می‎توانند با پیگیری آن انتظارات این فرآیند را تکمیل کنند؛ یکی از این انتظارات ظرفیت‎های دفاعی ایران در موضوع موشکی و یا ظرفیت مقاومت مردمی ایران در منطقه است که امریکایی‎ها تحت عنوان تروریسم از آن یاد می‎کنند.

ظهره‌وند در ادامه یاد آور شد: جان کری در منامه خواستار انجام مذاکره شده و الگوی برجام را پیشنهاد کرده تا بتواند برپایه همین الگو مذاکراتی درخصوص همکاری ایران در مسئله سوریه و یمن را داشته باشد و این نوع همکاری قطعا همان زیاده خواهی هایی است که امریکایی‎ها دارند.

ارسال نظرات