بلومبرگ:

برنامه ایران برای افزایش 800 هزار بشکه‌ای تولید نفت/ رسیدن میزان تولید در سال 95 به میزان کل ظرفیت قطر

ایران در نظر دارد تا طی امسال‌ تولید نفت خود را 800 هزار بشکه در روز افزایش دهد و تقریبا به میزان تمام ظرفیت همسایه خود یعنی قطر نفت تولید کند.
کد خبر: ۸۶۵۸۲۴۱
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از بلومبرگ، ایران در نظر دارد تا طی امسال‌ تولید نفت خود را تقریبا به میزان تمام ظرفیت همسایه خود، قطر افزایش دهد. آژانس بین‌المللی انرژی می‌گوید انتظار می‌رود این هدف در آغاز دهه آینده تحقق یابد.

افزایش تولید هدف‌گذاری شده به میزان روزانه 4 میلیون بشکه تا مارس 2017 برابر با سال 95 که هفته گذشته توسط بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران اعلام شد، به این معناست که ایران حدود 800 هزار بشکه در روز به تولید خود می‌افزاید. درحالی‌که ایران این طرح را پیگیری می‌کند، سایر اعضای اوپک در حال آماده شدن برای شرکت در نشست دوحه به منظور بحث برای فریز تولید نفت هستند.

ایران در تلاش است تا صنعت انرژی خود را بازسازی کند و سهم خود از بازار نفت را بازیابد. این کشور وارد بازار شلوغی شده است که فزونی عرضه جهانی نفت قیمت این کالای اساسی را نسبت به سال گذشته 30 درصد پایین آورده است.

بر اساس آمارهای موسسه جودی، ایران از سال 2008 تاکنون 4 میلیون بشکه در روز نفت استخراج نکرده است. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش ماه فوریه گفت اعلام کرد احتمالا این امر تا آغاز دهه آینده محقق نخواهد شدو ظرفیت تولید تا آن زمان در سطح 3.94 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

ایران، دومین تولیدکننده بزرگ نفت در اوپک بود تااینکه عراق در آگوست 2012 از این کشور پیشی گرفت. مقامات ایرانی گفته‌اند این کشور در هیچ‌گونه فریز نفتی تا زمانی‌که سهم خود را از بازار نفت به میزان پیش از تحریم‌ها بازیابد، شرکت نخواهد کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار