فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا ماموریت اصلی سپاه را مبارزه با جنگ نرم دشمن و ایجاد جبهه فرهنگی دانست و گفت: هنرمندان رزمندگان جبهه‌های نرم هستند.
کد خبر: ۸۶۵۸۲۰۲
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از صومعه‌سرا، سرهنگ کیا عاشوری در نشست صمیمی با اعضای بسیج هنرمندان این شهرستان اظهار کرد: هنر و هنرمند به معنای خلق اثریست که بر روی مخاطب تاثیر بگذارد.

وی افزود: با توجه به شرایط موجود جامعه و عصر مدرنیته و جریان سازی فرهنگی و تغییر ذائقه مردم باید یک سری اهداف به خصوصی را در نظر داشته باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: جهانی سازی فرهنگی یعنی فعالیت‌های فرهنگی روستاها در فعالیت‌های فرهنگی شهرها، شهرها در سطح ملی و سطح ملی در سطح جهانی ادغام شود و آداب و رسوم هر شهر و کشور از بین رود.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه امروزه خطابه، هنر، قلم و ... مهمترین نقش را در سطح جامعه ایفا می‌کنند، تصریح کرد: هنرمندان رزمندگان جبهه‌های نرم هستند که باید با ظرافت کارشان توطئه‌های دشمنان را شناسایی و با آن تقابل کنند.

وی با بیان اینکه تاثیرپذیری مخاطبان از هنرمند بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هنرمندان برای جذب مخاطب اثر خلق می‌کنند شایسته است با توجه به اسلامی بودن ارشاد، هنرمندان به سبک و سیاق اسلامی هنر خلق نمایند.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه هنرمندان با خلق فضیلت‌ها، قلب‌های تشنه انسان‌ها را سیراب می‌کنند، اظهار کرد: گاهی اوقات یک بیت شعر و یک قطعه هنری تحولی در فرد ایجاد می‌کند که مخاطب متأثر می‌شود.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه تا وقتی رضایت مخاطب جلب نشود حس خوب در چهره هنرمند نمایان نمی‌شود، افزود: احساس و عواطف در شرایط مختلف یک نوع است و هنرمندان به دنبال نیازهای متعالی هستند.

وی با بیان اینکه غربی‌ها از تمام ابزارها برای خلق پلیدی‌ها و زشتی‌ها استفاده می‌کنند و رنگ و لعاب‌هایی به آن اثر می‌دهند که مخاطبان را جذب کند، گفت: عنصر عقیده و فرهنگ بُرداری از استراتژیک قدرت هستند و حرف اول را می‌زنند و دشمن هم بر همین مبنا بر روی فرهنگ و عقیده دست گذاشته است.

هنرمندان باید با هنر خود باورها و اعتقادات اسلامی مردم را تقویت کنند

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا با بیان اینکه هنرمندان باید با هنر خود باورها و اعتقادات اسلامی مردم را تقویت کنند، تصریح کرد: بزرگترین هنرمند خداوند است که آرامش و تاثیرگذاری را باید از او یاد گرفت.

سرهنگ عاشوری با بیان اینکه همه باید با کمک یکدیگر در برابر جبهه نرم دشمن یک قدرت عظیم تشکیل دهیم تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشیم، خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال که در آن از اقدام و عمل نام برده شده است، باید در همه زمینه‌ها و به خصوص در بخش فرهنگ اقدام و عملی جدی داشته باشیم.

وی، ماموریت اصلی سپاه را مبارزه با جنگ نرم دشمن و ایجاد جبهه فرهنگی عنوان کرد و افزود: بسیج از پتانسیل خوبی برخوردار و در دورترین روستاها پایگاه‌ها احداث نموده است.

فرمانده سپاه ناحیه صومعه‌سرا گفت: همه با هم و به خصوص هنرمندان با خلق آثار خود باید کاری کنند که مقبولیت مردم نسبت به نظام را افزایش دهند.

ارسال نظرات