خبرهای داغ:
مسئول انجمن کاریکاتور سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی:
کد خبر: ۸۶۵۸۱۵۳
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳

خبرگزاری بسیج: مسئول انجمن کاریکاتور سازمان بسیج هنرمندان اذربایجان شرقی با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، گفت: عرصه هنر به خصوص کاریکاتور عرصه بین المللی است که هنرمندان باید جواب بین المللی در خصوص آسیب های این حوزه داشته باشند.

ندا تنهایی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، افزود: تاثیرگذاری هنر به حدی است که امروز ابزار مهمی برای هجمه فرهنگی به شمار می رود بنابراین باید با سرمایه گذاری در این حوزه و بسترسازی برای هنرمندان بتوان در عرصه جنگ نرم و فضای مجازی بتوانیم نقش آفرین باشیم.

وی با ابراز تاسف از اینکه متاسفانه حوزه فرهنگ و هنر همیشه مظلوم واقع شده، اظهار داشت: نباید هنر محدود به شعار و یا استان باشد بلکه باید با سرمایه گذاری و ارزش نهادن به آن بتوانیم در دنیا حرف بزنیم چراکه امروز آسیب های این حوزه جهانی است.

تنهایی مقدم در ادامه شهید آوینی را بهترین الگو برای هنرمندان متعهد خواند و گفت: این شهید بزرگوار با تعهد و خون خود، هنرمندی خود را در همه عرصه های هنری به خوبی بیان کرد و هنرمند متعهد باید با همه وجود -حتی جان – خود در میدان کار زار باشد.


وی با بیان اینکه هنر صرفا جهت لذت نیست، تاکید کرد: هنر تعهدی است که هنرمند با آن می تواند حافظ ارزش ها و داشته های خود باشد که متاسفانه امروز در اثر غفلت برخی از نهادهای فرهنگی و کم توجهی به هنرمندان و داشته های آن ها این بستر مورد هجمه قرار می گیرد.

این هنرمند بسیجی خاطرنشان کرد: باید مسئولان با حمایت از هنرمندان به جاي مقابله، هميشه به فکر پیشگیری از آسیب ها و خطرات در حوزه فرهنگ و هنر باشند تا بتوانیم خود میدان دار باشیم تا اینکه بخواهیم میدان تصرف شده را از دشمن باز پس گیریم.

ارسال نظرات