خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه خراسان شمالی از قطبی کردن پروژه های اقتصاد مقاومتی در مناطق مختلف استان به منظور استفاده از ظرفیت‌های داخلی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۵۸۰۸۰
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ نقویان گفت:هدف بسیج سازندگی کمک به تحقق سخنان مقام معظم رهبری در خصوص شعار امسال و تحقق اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است که این هدف را از طریق برنامه های مختلفی از جمله اردوهای جهادی، اردوهای هجرت سازمانی و اردوهای دانشجویی انجام می دهد.

نقویان اظهارکرد: در سال جاری تصمیم بر قطبی کردن اقدامات در روستاها و مناطق مختلف که استعداد تولید محصول خاصی وجود دارد، است.

وی اضافه کرد: در این راستا از ظرفیت های مختلف از جمله اردوهای جهادی، برنامه های ترویجی، پرداخت تسهیلات بانکی و ایجاد تعامل بین متقاضیان و بانک ها استفاده می شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه استان ادامه داد: بر این اساس با توجه به ظرفیت های موجود در شهرستان های مانه و سملقان ، گرمه و جاجرم ترویج برنامه های اقتصاد مقاومتی با ایجاد صنایع تبدیلی در خصوص محصولات باغی سردرختی و میوه خشک کن در نظر گرفته شده است.

نقویان گفت: در شهرستان های فاروج ، بجنورد و شیروان نیز با توجه به تولید انبوه محصول انگور ، ایجاد صنایع تبدیلی انگور، کشمش و شیره انگور مد نظر است.

این مسئول اولویت شهرستان اسفراین را با توجه به تولید زیاد عسل مربوط به صنایع حوزه عسل و زنبورداری عنوان کرد.

به گفته وی در سال 93 و 94 بالغ بر 24 میلیارد تومان تسهیلات در قالب طرح های تولیدی ، حمایتی و صنایع تبدیلی پرداخت شد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون رقم ریالی تسهیلات حوزه اقتصاد مقاومتی برای سال 95 مشخص نشده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها