مسئول سازمان بسيج هنرمندان ايلام: اقدامات و برنامه هاي مخرّب ناشناخته دشمن بايد با زبان هنر به اطلاع مردم رسانده شود .
کد خبر: ۸۶۵۷۹۱۹
|
۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمود علي پور مسئول سازمان بسيج هنرمندان ايلام ، يكي از مهمترين دلايل نياز به فرهنگ سازي و ترويج سبك زندگي اسلامي-ايراني را گسترش تهاجم فرهنگي غرب و تحميل سبك زندگي غربي در جوامع اسلامي دانست و عنوان كرد: يكي از دغدغه هاي اصلي مقام معظم رهبري مسئله نفوذ فرهنگي دشمن است و در اين بين هنرمندان مي بايست با برداشت مباني كهن اسلامي ايراني و منطبق با شرايط روز ، توجه جدي به تهاجم فرهنگي داشته باشند و مانع عظيم مسير دشمنان در توسعه فرهنگ منحط غربي در كشور باشند.
وي بزرگداشت سالروز شهادت شهيد آويني و روز هنر انقلاب اسلامي در تغيير موازنه فرهنگي هنري را بسيار موثر ارزيابي كرد و اذعان داشت: بزرگداشت شهدايي چون شهيد آويني و ديگر شهداي عرصه فرهنگ و هنر كه باورها ، ارزش¬ها و رفتارشان در جهت پاسداري از ارزشهاي ديني و اسلامي است بسيار موثر است چراكه رسالت اصلي آنها حفظ و انتقال سنّت¬هاي اصيل فرهنگ ديني اسلامي بوده است .
علي پور عنوان كرد: با توجه به تهديدات فرهنگي موجود در دنياي كنوني نقش هنرمند،تنها به توليد آثار براي اوقات فراغت محدود نمي شود ، بلكه فرهنگ و هنر درشناخت ارزش¬هاي اصيل ديني، اسلامي ، اعتقادي و توسعة و پيشرفت کشور ، بسيار تاثيرگذار خواهد بود.
وي در ادامه اظهارات خود به اقدام و عمل هنرمندان در تدوين اقتصاد مقاومتي و تحقق شعار سال مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) اشاره كرد و ابراز داشت: هنرمندان با استفاده از انديشه هاي خلاقانه مي توانند تحولات فرهنگي عظيمي را بوجود آورند و آثار هنري خويش را در جهت پيشرفت اقتصادي کشور نمايان سازند.
مسئول سازمان بسيج هنرمندان ايلام در بخش ديگري از بيانات خود به اهميت تحولات فرهنگي در كشور اشاره كرد و اظهار داشت: نظام سياسي كشور مبتني بر مردم سالاري ديني و پشتيباني اكثريت مردم است و به همين خاطر تحولات و موفقيت نظام فرهنگي در كشور از اهميت بسزايي در كشور برخوردار بوده و پيشرفت هاي سياسي، فرهنگي ، اعتقادي و اقتصادي جامعه در گرو هويت بخشي و هويت سازي فرهنگي و توجه جدي به اعتقادات ، دين و فرهنگ است.
علي پور تصريح كرد: اقدامات و برنامه هاي مخرّب ناشناخته دشمن بايد با زبان هنر به اطلاع مردم رسانده شود چراكه فرهنگ منحط غربي مانع عظيمي در مسير تعالي فرهنگ و رشد اقتصادي است و در اين ميان ارگانهاي مختلف كشور بايد ياريگر نهادهاي فرهنگي و هنري در مقابله با برنامه هاي فرهنگي جوامع غربي باشد.
وي در پايان اظهارات خود عنوان كرد: هر كشوري مي بايست جهت پاسداري از هويت و فرهنگ اصيل خود، شيوه متناسب با اعتقادات و باورهاي خود را ترويج نمايد تا بتواند از نفوذ ارزش‌ هاي بيگانه جلوگيري نمايد و در اين بين خوشبختانه اهالي فرهنگ و هنر نيز نهايت تلاش خود را جهت تحقق آرمانها و اهداف اسلامي در جامعه بكار بسته اند و توانسته اند با مخاطبان خود
ارتباط خوب و نسبتاً عميقي برقرار کند.
ارسال نظرات