همایش یک روزه ارتقاء سلامت زنان در سالن همایش های بین المللی روزبه بر ای کارکنان زن شاغل برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۵۷۸۱۹
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،به مناسبت هفته گرامیداشت « مقام زن و روز مادر » با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده دانشگاه و مشارکت معاونت امور دانشجویی و فرهنگی همایش یک روزه ( ارتقاء سلامت زنان) در روز درسالن همایش های بین المللی روزبه بر ای کارکنان زن شاغل با حضور دکتر علیرضا بیگلری رئیس دانشگاه ،حجه الاسلام المسلمین شیر محمدی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه و دکتر معصومی متخصص اختلالات جنسی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران برگزار شد.

در این همایش رئیس دانشگاه زنجان گفت: 20 جمادی الثانی هرسال روز پرخاطره و معنویت است خاطراتی شیرین از مادرانی مهربان و همسرانی فداکار این روز به یمن زاد روز با نوی نمونه اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)نام گرفته با نوئی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است کسی که تولدش در کانون نخستین خانواده اسلامی با نغمه های آسمانی و تسبیح قدسیان همراه شد.

دکتر بیگلری افزود : اگر روزی باید روز زن یا روز مادر باشد چه روز ی والاتر و افتخار آمیز تر از روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)زنی که افتخار خاندان وحی و چون خورشید بر تارک اسلام عزیز می درخشد.

همچنین در این مراسم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، گفت: زن مظهر توانمندی است و جریان فکری است که در تاریخ آفرینش بی‌نظیر است.

حجت الاسلام شیرمحمدی افزود: با قیام حضرت زهرا (س) حقانیت ولایت حضرت علی (ع) ماندگار شد.

وی اظهار داشت: روایات و احادیثی در مورد شأن و جایگاه زنان وجود دارد که همه بیانگر این مهم است که زنان قربانی جنسیت قرار نگیرند بلکه متکی بر توانمندی‌های ذاتی و انسانیت خود باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه به مردان توصیه کرد: عاطفه و دل واقعی خود را به همسران خود هدیه کنند و از اهدای کادوهای گران‌قیمت و تجلیل نابجا خودداری کنند.

وی مدیریت خانواده را حائز اهمیت دانست و افزود: زن به‌عنوان مدیر و مربی، مردان خوش‌فکر و بزرگی را تربیت می‌کند.

شیرمحمدی با تاکید بر اینکه زن از حیث شخصیت انسانی، نسبت به مردان زودتر به بلوغ فکری می‌رسد، افزود: باور زن مسلمان ولایی و شیعی ایرانی باید الگو گرفتن از حضرت فاطمه(س) باشد و با تکیه بر داشته‌های خود، به جامعه بفهماند که قوی، مقتدر و مدیر هستند.

ارسال نظرات