استاندار استان مرکزی اعتیاد را عامل اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی خواند و گفت: دستگاه‌های مسئول در حوزه مبارزه با مواد مخدر با ایجاد برش استانی از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، راهکارهای مناسب برای اجرای هر چه بهتر این برنامه‌ها در استان را تبیین و اجرایی کنند.
کد خبر: ۸۶۵۷۷۹۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمود زمانی‌قمی در مراسم تودیع و معارفه دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان مرکزی که با حضور قائم مقام دبیرکل مبارزه با موادمخدر کشور برگزار شد با اشاره به زمینه‌های لازم برای تحقق اقتصادمقاومتی اظهار داشت: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی زمانی محقق می‌شود که شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

وی افزود: دستگاه‌های مسئول در حوزه مبارزه با مواد مخدر با ایجاد برش استانی از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر، راهکارهای مناسب برای اجرای هر چه بهتر این برنامه‌ها در استان را تبیین و اجرایی کنند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات و معضلات موجود در جامعه اعتیاد بوده که باید در این زمینه راهکارهای اساسی و کارشناسانه ارائه و تمامی دستگاه‌ها به این معضل و آسیب اجتماعی توجه بیشتری داشته باشند.

زمانی‌قمی با اشاره به راهکارهای مقابله‌ای با معضل اعتیاد در جامعه گفت: آگاه‌سازی، آموزش و مشارکت مردم در این بخش بسیار سازنده است که در این راستا می‌بایست جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به طور مستمر برگزار و مصوبات کارگروه مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی پیگیری و رصد ‌شود.

وی افزود: مقام‌معظم رهبری بحث اعیااد را نیز تاکید ویژه دارند که برای کاهش این معضل اجتماعی تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با یک برنامه‌ریزی هدفمند و کارشناسانه ورود کنند.

استاندار مرکزی به نقش سمن‌ها در کاهش اعتیاد تاکید داشت و گفت:با تقویت تشکل‌ها، سمن‌ها، استفاده از ظرفیت روحانیون و مشارکت مردمی می‌توانیم برنامه‌های رفع این معضل اجتماعی را با جدیت بیشتری پیگیری و اجرایی کنیم همچنین تمامی دستگاهها و فرمانداریها با برنامه محوری تا حد زیادی می‌توان مشکلات این بخش را از پیش رو بردارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات