کی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه صادر کنندگان برنج پاکستان:
بازرگانان و تجار بزرگ پاکستان برای افزایش صادرات برنج به ایران تا 4 میلیارد دلار خواهان برداشته شدن تعرفه گمرکی این کشور شدند.
کد خبر: ۸۶۵۷۶۶۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج،  صادرکنند‌گان برنج در پاکستان برای افزایش صادرات این محصول تا مبلغ 4 میلیارد دلار خواهان برداشته شدن تعرفه صادرات برنج شدند.

اتحادیه صادر کنندگان برنج در کراچی از دولت خواست به صادرات این محصول توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش دنیا نیوز،‌ اتحادیه صادر کنندگان برنج پاکستان اعلام کرد صادرات این محصول موجب افزایش درآمد دولت و ذخیره ارزی کشور می‌شود بنابراین باید تعرفه صادرات برنج برداشته شود.

«رحیم‌جان» یکی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه صادر کنندگان برنج پاکستان در این زمینه گفت: دولت با اعزام هیئت‌های تجاری به ایران امکان صادرات بیشتر برنج به این کشور را فراهم کند.

وی افزود: باید برای صادرات برنج به ایران و بازارهای جهانی تسهیلات ویژه در نظر گرفته شود.

برنج معطر «باسماتی» بهترین محصول کشاورزان پاکستان است که به علت قیمت ارزان و کیفیت مناسب توانست برای مدتی در صادرات محصولات برنج بازار صادرات سایر کشورها از جمله هند را از آن خود کند.

بازرگانان پاکستانی بیان می‌کنند تعرفه صادرات باعث افزایش قیمت برنج می‌شود که رقابت در بازار جهانی را مشکل می‌سازد.

به گفته این بازرگانان ماندن بیش از حد برنج در انبارها موجب خراب شدن این محصول می‌شود بنابراین باید تسهیلاتی فراهم شود تا بتوانیم محصولات را به قیمت مناسب از کشاورزان خریداری و صادر کنیم تا مردم و بازرگانان ضرر نکنند.

برنج سومین محصول مهم کشاورزی پاکستان است که بخش مهمی از صادرات این کشور را تشکیل می‌دهد.

پاکستان بعد از چین،‌ هند و اندونزی چهارمین تولیدکننده برنج در جهان است.

ایران یکی از بزرگ‌ترین وارد‌کنندگان برنج جهان است و واردات سالانه اش به بیش از دو میلیارد دلار می‌رسد اما پاکستان سهم اندکی در بازار همسایه خود دارد. این کشور در سال مالی گذشته 2234 تن برنج به ارزش حدود 1.32 میلیون دلار به ایران صادر کرد.

اتحادیه صادر‌کنندگان برنج پاکستان یک هیات 26 نفره متشکل از تجار برنج را  22 آوریل برای گفت‌وگو درباره‌ شرایط مربوط به شیوه تولید مورد تایید مقامات ایرانی به تهران اعزام خواهد کرد.

این هیات همچنین با بازرگانان ایرانی دیدار خواهد کرد. صادر‌کنندگان برنج در زمان سفر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران به اسلام‌آباد در 25 مارس (ششم فروردین) با بازرگانان ایرانی دیدار کرده بودند.

صادر‌کنندگان برنج پاکستانی منتظرند تا بانک‌ها اعتبارنامه خریداران ایرانی را بپذیرند.

بانک مرکزی پاکستان به بانک‌های پاکستانی توصیه کرده اقدامات لازم را برای ایجاد روابط بانکی مربوطه با بانک‌های ایرانی انجام دهند.

صادرکنندگان برنج و بازرگانان پاکستانی بیان می‌کنند که برنج ارزان هندی بازار ایران را اشباع کرده و آنها مایلند سهم از دست رفته در بازار ایران را از هند باز پس بگیرند.

در چند سال گذشته هند برنج باسماتی با قیمت بسیار پایین را به بازار ایران سرازیر کرده است.

ارسال نظرات