معاون گردشگری میراث استان یزد گفت:حوزه جنوب شرق ایران که ۳۰ تا ۳۵ درصد کشور است بزرگترین تورگردشگری می باشد.
کد خبر: ۸۶۵۷۶۵۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: نشست گردشگری استانهای جنوب شرق ایران چهارشنبه ۱۸ فروردین ماه با حضور معاونین و کارشناسان گردشگری در سالن کنفرانس شرکت سنگ آهن مرکزی برگزار شد. در این نشست سید مصطفی فاطمی معاون گردشگری میراث استان یزد در رابطه با هدف برگزاری این نشست گفت: هدف اصلی این ما بستن پکیج ها و تورهای مسیرهای بین استانی در این منطقه است. نظرات گردشگری بسیار خوبی درراین حوزه ارائه شده است.

وی در مورد محورهای گردشگری در استان یزد واین منطقه بیان داشت: محور های خاص شامل طبیعت گردی و تاریخی و فرهنگی بسته شده است. با توجه به اینکه استانهای این منطقه بیشترین وسعت کشور را دارند مسیر گردشگری بین ۲ تا ۶ روز است.

فاطمی در مورد ویژگی های خاص استانهای این منطقه خاطرنشان کرد: عمده بافتهای قدیمی و قنات های که به ثبت جهانی رسیده است و حوزه کویر و طبیعت گردی که مهمترین وسیع ترین کویر کشور در این استانها قرار دارد. این استانها درحوزه ادیان و فرهنگ های مختلف هم دارای قابلیتهایی خوبی است.

وی در مورد برنامه ها حوزه گردشگری این منطقه گفت:این حوزه که ۳۰ تا ۳۵ درصد کشور است بزرگترین تورگردشگری می باشد. باید محورهایی گردشگری منطقه در قالب کتابچه استخراج شود و آن رادر اختیار خدمات مسافرتی و نمایشگاهها و طبیعت گردان و توریستهایی که می خواهند در حوزه جنوب شرقی کشور مسافرت کنند قرار بگیرید.

ارسال نظرات