رئیس ستاد انتخابات استان یزد:

بیش از 121 هزار نفر در حوزه انتخابیه مهریز واجد شرایط رای دادن هستند

رئیس ستاد انتخابات استان یزد گفت: در حوزه انتخابیه مهریز شامل پنج شهرستان، 121 هزار و 293 نفر به اضافه متولدان هشتم اسفندماه 76 تا دهم اردیبهشت‌ماه 77 که آمار آنها استخراج نشده، واجد شرایط رای دادن هستند.
کد خبر: ۸۶۵۷۶۵۲
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمدعلی طالبی پیش از ظهر امروز در نشست ویژه تشریح روند برگزاری دور دوم انتخابات در یکی از حوزه‌های انتخابیه استان یزد اظهار داشت: انتخابات در حوزه انتخابیه مهریز شامل شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز به دور دوم کشیده شد و با توجه به اینکه استان یزد دارای 10 شهرستان است، در این انتخابات نیمی از شهرستان‌های استان و فرمانداری‌ها درگیر برگزاری خواهند بود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم انتخابات دهم اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود، عنوان کرد: از روز پنج‌شنبه، دوم اردیبهشت‌ماه، تبلیغات کاندیداها به مدت یک هفته آغاز خواهد شد که در این حوزه انتخابیه دو کاندیدا با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

طالبی با بیان اینکه در دور قبل انتخابات، گرچه تخلفات تاثیرگذار و جدی گزارش نشد، اما استفاده از حجم و اندازه بنرها و پوسترهای تبلیغاتی فراتر از آنچه بود که در قانون مشخص شده بر این اساس در دور دوم با توجه به اینکه تعداد نامزدها محدود است، نظارت بیشتر و جدی‌تری بر این امر صورت خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد یادآور شد: پیش‌بینی برگ رای برای ارسال به فرمانداری‌ها و شعب اخذ رای نیز شده و برای آماده‌سازی صندوق‌های اخذ رای و شعب نیز با توجه به اینکه هنوز آرا مرحله اول انتخابات امحا نشده، تمهیداتی اتخاذ شده است.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در دور دوم انتخابات نیز شاهد حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای باشیم، اظهار داشت: در پنج شهرستان ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز به عنوان یک حوزه انتخابیه که انتخابات آن به دور دوم کشیده شد، 121 هزار و 293 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که البته آمار استخراج نشده متولدان هشتم اسفندماه 76 تا دهم اردیبهشت‌ماه 77 نیز به آن اضافه خواهد شد.

طالبی یادآور شد: در انتخابات این حوزه انتخابیه تنها افرادی می‌توانند شرکت کنند که مهر انتخابات حوزه انتخابیه مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد یا خاتم در شناسنامه آنها درج شده باشد یا اینکه در دور اول در انتخابات شرکت نکرده باشند.

وی، آمار شعب اخذ رای در این حوزه انتخابیه به عنوان گسترده‌ترین حوزه انتخابیه کشور را 193 شعبه اعلام کرد و افزود: از این تعداد 102 شعبه شهری و 91 شعبه روستایی و 133 شعبه ثابت و 60 شعبه سیار است و 21 شعبه نیز در شهرستان‌های مختلف ویژه خواهران در نظر گرفته شده است.

طالبی خاطرنشان کرد: شعب اخذ رای به لحاظ تعداد و مکان مشابه دور اول است و شعب در همان مکان‌های قبلی استقرار یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشارکت بسیار خوب مردم استان یزد در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: میزان مشارکت مردم یزد 74.2 درصد بود که در طول 10 دوره برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنج دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، تنها یک مرحله آمار مشارکت مردم از این رقم بالاتر بود.

رئیس ستاد انتخابات استان یزد ادامه داد: استان یزد به لحاظ مشارکت مردم نسبت به جمعیت، رتبه پنجم را در دور اول انتخابات کسب کرد و در بسیاری دیگر از شاخص‌های برگزاری انتخابات از جمله سنجش قانونمندی و استفاده از سیستم جامع انتخابات، از استان‌های برتر کشور بود.

به گزارش فارس، استان یزد با 10 شهرستان و چهار حوزه انتخابیه، چهار کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که در یکی از این حوزه‌ها انتخابات به دور دوم کشیده شد که در آن دو نفر در پنج شهرستان با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

فارس/

ارسال نظرات