به مناسبت روز فناوری هسته‌ای مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید مجید شهریاری در دانشگاه پیام نور زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۵۷۶۴۵
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، بسیج دانشجویی استان زنجان گفت: به مناسبت روز فناوری هسته‌ای مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهید مجید شهریاری در دانشگاه پیام نور زنجان برگزار می‌شود.

امین بیات با بیان اینکه در ایران، استان زنجان را با نام شهید شهریاری می‌شناسند، افزود: شهید شهریاری با رشادت علمی خود دستاوردهای بسیاری را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان تصریح کرد: در مراسم گرامیداشت شهید شهریاری از مادر و برادر این شهید بزرگوار تجلیل و قدردانی خواهد‌ شد.

بیات ادامه داد: انسان‌های زیادی در این جهان با اختراعات خود راهگشا بوده‌اند و شهید شهریاری نیز در زمینه انرژی هسته‌ای از جمله این افراد در ایران اسلامی است.

وی با اشاره به تفکر اسلامی و بالای این شهید، ابراز کرد: امروزه به برکت خون این شهیدان بزرگوار است که ایران به عنوان یک قدرت جهانی یارای مذاکره در مقابل قدرت‌های استکباری را پیدا کرده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان بیان کرد: امثال شهید شهریاری باعث شده‌اند تا ایران در حال حاضر جزو قدرت‌های برتر در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای قرار بگیرد.

بیات با تاکید بر اینکه شهید شهریاری باعث سربلندی ایرانی و زنجانی‌ها است، افزود: این شهید والامقام جزو دانشمندان برتر جهانی در بحث فناوری هسته‌ای بوده است.

وی ادامه داد: مراسم گرامیداشت شهید شهریاری با حضور محمد حسن قدیری ابیانه، سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا و همچنین کارشناس مسائل سیاسی و استراتژیک جهان اسلام برگزار می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: مراسم گرامیداشت شهید شهریاری از ساعت 16 تا 18 عصر روز 22 فروردین‌ماه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه پیام نور زنجان برگزار خواهد شد که شرکت برای عموم مردم در این مراسم آزاد است.

گفتنی است، شهید مجید شهریاری در سال 1345 و در زنجان متولد شده است.

این شهید والامقام متاهل و دارای دو فرزند به نام‌های محسن و زهرا بوده و همسر شهید شهریاری نیز شهید زنده دکتر بهجت قاسمی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی است.

شهید مجید شهریاری تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در زنجان، دوره کارشناسی را در رشته مهندسی الکترونیک در دانشگاه صنعتی امیر کبیر (از سال 1363 تا سال 1368)، دوره کارشناسی ارشد را در رشته مهندسی هسته‌ای در دانشگاه صنعتی شریف (از سال 1369 تا سال 1371) و دوره دکتری در رشته مهندسی هسته‌ای را در دانشگاه امیر کبیر از سال (1372 تا 1377) گذارنده است.

ارسال نظرات