خبرهای داغ:
مدير كل ميراث فرهنگي استان سمنان خواستار شد ؛
مدير كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان بر تسهيل راه دسترسي گردشگران به منطقه سياه كوه و كاروانسراي قصر بهرام تاكيد كرد.
کد خبر: ۸۶۵۷۵۶۸
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در گرمسار، حسين خواجه‌بيدختي در حاشيه بازديد به همراه جمعي از مسئولان استان از منطقه پارك ملي كوير و قصر بهرام گفت: بايد راه دسترسي گردشگران و طبيعت گردان داخلي و خارجي به منطقه گردشگري سياه كوه تسهيل شود.

وي ابراز اميدواري كرد: جذب سرمايه‌گذار بخش خصوصي و واگذاري كاروانسراي قصر بهرام بتواند نقش موثري در افزايش ارائه خدمات به مراجعان و گردشگران داشته باشد.

بيدختي افزود: قابلیت‌های مجموعه قصر بهرام زمینه اجرای طرح احیاء و باز زنده سازی این کاروانسرا را فراهم کرد و در حال حاضر امکان اقامت در این مجموعه فراهم شده است.

وي گفت: فاز  اول مرمت این بنای تاریخی با انجام سفید کاری هشت باب از حجره ها، مرمت و بازسازی شاه نشین،کف سازی ایوان حجره‌ها و شاه نشین، ایجاد و ساماندهی آشپزخانه و سرویس بهداشتی داخل مجموعه و تجهیز امکانات رفاهی در شاه نشین و حجره ها انجام شده است.

بيدختي با بيان اينكه يكي از اهداف برگزاري اين نشست، تسهيل ورود گردشگران به منطقه پارك ملي كوير و مجموعه بناهاي تاريخي سياه كوه است، افزود: اين نشست در محل كاروانسراي قصر بهرام و با حضور نماينده مردم گرمسار در مجلس شوراي اسلامي، معاون عمراني استانداري، مدير كل راه و ترابري استان و معاون اداره كل محيط زيست استان برگزار شد.

در اين نشست مقرر شد براي دريافت ورودي از طبيعت گردان و گردشگران به منطقه تسهيلات ويژه اي در نظر گرفته شود و با همكاري استانداري سمنان و از محل اعتبارات استاني بخشي از مبلغ ورودي به پارك ملي كوير به عنوان يارانه به اداره كل محيط زيست پرداخت شود.

بر اين اساس مقرر شد از گردشگراني كه به منطقه سفر مي‌كنند مبلغ ورودي دريافت نشود و مجوز ورود به پارك ملي كوير نيز در همان محل ارائه شود.

از ديگر مصوبات اين نشست، اجراي ادامه راه دسترسي به پارك ملي كوير و منطقه نمونه گردشگري سياه كوه، توسط اداره كل راه استان و با همكاري اداره كل محيط زيست استان است.

معاون عمراني استاندار سمنان و نماينده مردم شهرستان‌هاي گرمسار و آرادان در مجلس شوراي اسلامي نيز در بازديد از مجموعه قصر بهرام، از تلاش‌هاي اداره كل ميراث فرهنگي استان سمنان براي مرمت و آماده سازي اين مجموعه براي اسكان گردشگران قدرداني كردند.

قصر بهرام، یکی از اقامتگاه‌های میان راهی دوره صفوی است که در دل کویر مرکزی ایران در منطقه نمونه گردشگری پارک ملی کویر و نزدیک دریاچه نمک واقع شده است.

یکی از مزیت‌های سفر به قصر بهرام، بازدید از جاده تاریخی سنگفرش و مشاهده دو کاروانسرای دیگر در نزدیکی این کاروانسرا است، کاروانسرا های 'عین الرشید' و 'سفید آب' دو کاروانسرایی هستند که در نزدیکی قصر بهرام قرار دارند.

قرارگرفتن قصر بهرام در منطقه محافظت شده پارک ملی کویر، نیز جزو مواردی است که جذابیت این کاروانسرا را بیشتر می‌کند، محیط زیست منحصر به فرد و ویژه پارک ملی کویر همراه با گونه‌های نادر جانوران و پرندگان، این منطقه را به یکی از دیدنی‌ترین نقاط برای گردشگران تبدیل کرده است.

سه هزار نفر به طور سالانه از قصر بهرام بازدید می کنند كه بیش از 200 نفر از این تعداد، گردشگر خارجی هستند
ارسال نظرات
پر بیننده ها