وزیر آموزش و پرورش در زاهدان گفت: تجلیل از معلمان فداکار سیستان و بلوچستان تجلیل از مقام انسانیت است
کد خبر: ۸۶۵۷۴۸۱
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳

 به گزارش خبرنگار خبر گزاری بسیج  از زاهدان، علی‌اصغر فانی عصر امروز در مراسم تجلیل از معلمان فداکار و شهید استان سیستان و بلوچستان که در کانون تربیتی شهید عالی اداره کل آموزش و پرورش در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: تجلیل از معلمان فداکار سیستان و بلوچستان تجلیل از مقام انسانیت است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره معلم فداکار و معلمان شهید استان گفت: وجود 36 هزار دانش‌آموز شهید و 5 هزار معلم شهید همواره بهترین الگو برای معلمان و فرهنگیان در آموزش وپرورش بوده است.

فانی با اشاره به نوع رفتارسازمانی افزود: برخی مواقع رفتار شهروند سازمانی بدون هیچ توقعی برای مردم به عنوان نوعی ایثار انجام می‌شود که یک رفتار ارزشمند و ماندگار در جامعه تلقی شده و  مردم هم  قدردان می‌شوند.

وی از اقدام معلم حمیدرضا گنگوزهی به عنوان یک مرحله بالاتر از هر نوع رفتار شهروندی و سازمانی نام برد که جان خود را در این مسیر نثار و تصریح کرد: معلمان استان با توجه به شرایط سخت آب و هوایی، پراکندگی و دوری از مرکز، لقب فداکار و ایثارگر را به خود اختصاص دادند  که نزد خدا ارج و قرب دارد.

فانی با اشاره به اینکه وظیفه آموزش وپرورش تعلیم و تربیت است، گفت: بجای اینکه  افراد را با زبان خود تربیت کنیم باید بارفتار خود و معلم با نظم و دقت درحساب و کتاب  بیت‌المال و استفاده از اموال عمومی تربیت را به دانش‌آموز یاد داد.

وی تاکید کرد: وقتی معلم  با رفتار خود جانش را برای نجات 3 دانش‌آموز فدا می‌کند این تربیت و تعلیم در نزد دانش‌آموزان ماندگار می‌شود و می‌ماند.

وزیر آموزش و پرورش با تکریم نسبت به خانواده معلمان فداکار و شهید تاکید کرد: ما همواره قدردان ایثار و گذشت معلمان فداکار و شهید بعنوان بهترین معلمان عرصه تعلیم و تربیت هستیم

ارسال نظرات