امام جمعه بهاباد:

20 فروردین روز فناوری هسته ای به عنوان نماد پیشرفت ایران اسلامی/سپاه پاسداران تیری بر قلب دشمن است

امام جمعه بهاباد با اشاره به 20 فروردین روز فناوری هسته ای در نظام جمهوری اسلامی گفت: انرژی هسته ای باعث شد دشمن سر تسلیم فرود آورد و باب مذاکره را باز کند.
کد خبر: ۸۶۵۷۴۷۲
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد: حجت الاسلام سیف الله دهقانی امام جمعه بهاباد در خطبه های نماز جمعه بهاباد ضمن سفارش نماز به تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان به فرارسیدن ماه رجب ماه میلادها اشاره کرد و گفت: در ماه رجب بیشترین ولادت ها را داریم که نخستین روز از ماه رجب میلاد با سعادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت است که ما این روز را به عموم شیعیان و مومنین تبریک و تهنیت می گوئیم.

وی با تبریک این روز خجسته گفت: اول ماه رجب مصادف است با سالروز میلاد حضرت امام محمد باقر علیه السلام، امامی که توانست مبانی فکری برای شیعه و جهان بشریت را رقم بزند و به تربیت دانشمندان و فقهای اسلامی بپردازد او توانست پایه های فکری الهی و آنچه پیامبر اسلام دنبال او بود را رقم بزند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به حلول ماه رجب اظهار داشت: بر اساس مفاد روایات در میان ماه‌های قمری، رجب، شعبان و رمضان از جایگاه ویژه برخوردارند به طوریکه در بعضی از روایات رجب ماه خدا، شعبان ماه رسول‌خدا(ص) و رمضان ماه امت نامگذاری شده‌اند و رجب از جمله ماه‌های حرام بوده که جنگ در آن حرام و دیه جنایات سنگین‌تر می‌شود.

وی به ثبت نام حوزه های علمیه در شهرستان اشاره کرد و افزود: درشهرستان بهاباد حوزه های علمیه برادران و خواهران وجود دارد که پدران و مادرانی که رضایت الهی در جهان آخرت را برای فرزندان خود میخواهند فرزندان خود را در حوزه های علمیه ثبت نام کنند زیرا گل سرسبد مراکز علمی حوزه های علمیه هستند.

امام جمعه بهاباد به آغاز ثبت نام اعتکاف اشاره کرد و افزود: یکی از اعمالی که در ماه رجب واجب شده است مسئله اعتکاف است که سه روز میباشد و باید در مسجد جامع شهرستان برگزار شود و با دهان روزه با خدای خود راز و نیاز کنند.

حجت الاسلام دهقانی به 20 فروردین روز فناوری هسته ای به عنوان نماد پیشرفت ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: روز 20 فروردین روز فناوری هسته ای در نظام جمهوری اسلامی ایران است که ما این روز و یاد تمامی شهدا و شهدای هسته ای را گرامی میداریم و دانشمندان متعهد كشور با اعتماد به نفس و توكل بر خدا توانستند دانش هسته اي را، كه از پيچيده ترين و ارزشمندترين رشته هاي علوم روز دنيا است، بومي كنند.

امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه دشمن همیشه دشمن است افزود: کسانی که به دشمنان امید بستند که مذاکره کنیم و دشمن به تعهدات عمل میکند بدانند که دشمن همیشه دشمن است و زیر بار تعهداتش میزند و به تعهداتش عمل نمی کند.

دهقانی با بیان اینکه امروز اگر برجامی وجود دارد و اگر ادامه آن تلاشها و زحمات باشد ما در قضیه برجام موفق خواهیم بود گفت: باید زحمات شهدای هسته ای و دستاوردهای انقلاب را حفظ و از آن ها پاسداری کنیم.

وی با اشاره به زحمات شهدای هسته ای و اینکه انرژی هسته ای باعث شد تا دشمن باب مذاکره با ما را باز کند گفت: در سایه زحمات نیروهای خودمان و توکل به خدا و عرق دانشمندان هسته ایمان امروز به فناوری هسته ای رسیدیم و باید دستاوردهای آن را حفظ کنیم.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه آمريكايي ها بسيار ناراحت هستند و هر توطئه اي را كه بتوانند در مورد ما اجرا مي كنند گفت:رهبري بر همين اساس فرمودند ما غير از موضوع هسته اي در مورد هيچ مسئله اي ديگر با آمريكا صحبت نمي كنيم.

خطیب جمعه بهابا د با اشاره به اینکه دشمن اگر امروز به ما می گوید که دست از حمایت فلسطین و مظلومین برداریم و کوتاه بیاییم و نیروی قدس و سپاه نداشته باشیم بداند که سپاه پاسداران تیری بر قلب دشمن است و دژی محکم از دستاوردهای نظام است که از این دستاوردها با تمام قوا پاسداری و حفاظت میکند.

حجت الاسلام دهقانی با بیان اینکه ما همیشه آماده بودیم و گزینه های دشمن کارایی ندارد گفت: این ها همه به خاطر شهر موشکی است که آماده کردیم و به رخ دشمن نشان دادیم و ملت ما همیشه آماده است و با پیشرفت هائی که کرده ذره ای در مقابل دشمنان کوتا ه نخواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه اگر امروز ما شعار مرگ بر آمریکا سر می دهیم گفت: ما با آمریکا دشمنی نداریم با سیاست مداران آمریکا دشمن هستیم و اگر ما می گوئیم مرگ بر آمریکا یعنی می گوئیم مرگ بر سیاست مداران و زمامداران آمریکا که با آنها دشمن هستیم و این شعار فراموش شدنی نیست.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بهاباد به سالروز شهادت شهید سید مرتضی آوینی و روز هنر اشاره کرد و افزود: شهدا به ویژه شهدای هنرمند یکی از این انسان‌های والا هستند که با یاد و پیروی از آنها باید ادامه رو حرکت و منش آنها باشیم و شهدا وظایف خود را چه در امور دفاعی، فرهنگی و سایر امور انجام دادند و اینک پیرو می‌خواهند تا این مشکلات و معضلات برطرف شود.

شهادت شهید سپبهد صیاد شیرازی، از دیگر موضوعات مطرح شده در خطبه های نماز جمعه این هفته بهاباد بود که مورد بحث حجت الاسلام دهقانی امام جمعه بهاباد قرار گرفت.

ارسال نظرات